منطقه آزاد جز گرانی هیچ چیزی برای مردم نداشته است / کاهش قیمت جهانی نفت نگران گننده است

عصر جنوب: سید حسین دهدشتی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در خصوص انتقال شرکت هواپیمایی نفت به خارج از استان گفت: ما از مسئولین شرکت هوایپمایی نفت و خود وزیرنفت هم پرسیده ایم آنها انکار می کنند و می گویند چنین چیزی نیست بنده بعید می دانم چنین کاری اتفاق بیفتد چون یک کار غیرعقلانی و غیر منطقی است.

وی اظهار کرد: انتقال شرکت هواپیمایی نفت به خارج از استان هیچ توجیهی ندارد مگر اینکه عنادی باشد یا دنبال یک سری منافع خاص در مناطق دیگر باشند بعید می دانم “آی کیو” آقایان اینقدر پایین باشد که بخواهند این کار را انجام دهند.

نماینده آبادان افزود: اصل این است که وزارت نفت در استان خوزستان مستقر شود و دیگر وزارت خانه ها هم متناسب با شرایط کاری خود به استان های دیگر منتقل شوند تا تمرکززدایی صورت گیرد.

وی در خصوص دلایل کاهش درآمدهای نفتی ایران گفت: قیمت نفت در این مدت کاهش پیدا کرده است که خیلی نگران کننده است با اینکه مسئولین کارهایی کرده اند اما بحث تحریم ها هم یکی دیگر از دلایل کاهش درآمدهای نفتی است.

وی ادامه داد: عربستان هیچ وقت با ما یا حتی اوپک همراهی نداشته است بلکه به دنبال منافع خود و آقابالاسرهایش بوده است و آنها برای او سیاستگذاری کرده اند تا آنجا که حتی به فکر مردم کشور خود هم نبوده است.

دهدشتی در خصوص وعده های داده شده به خرمشهر و آبادان در مورد منطقه آزاد تصریج کرد: مسئولین باید به مردم وعده هایی بدهند که به واقعیت نزدیک باشد و طبق زمان بندی واقعی قول بدهند نه وعده ای بدهند که ۲۰ سال دیگر محقق می شود نباید امید واهی در بین مردم ایجاد کرد.

وی تاکید کرد: هم در دولت های قبل و هم در این دولت متاسفانه مسئولین وعده هایی می دهند که به زودی محقق نمی شوند و در کنار این قول هایی که به مردم می دهند هیچ برنامه ای هم برای عملیاتی شدن آنها ندارند.

نماینده آبادان خاطرنشان کرد: دبیرخانه مناطق آزاد کل کشور هیچ برنامه ای برای مناطق آزاد ارائه نکرده است یعنی به عنوان متولی اصلی هیچ ماموریتی برای مناطق آزاد در کشور تعریف نکرده است.

وی افزود: هزینه زیادی بر کشور به واسطه معافیت های گمرکی تحمیل کرده اند ولی جز شعار چیزی ندیده ایم منطقه آزاد اروند هم با توجه به اینکه چیزی حدود ۵۰۰ هزار نفر را شامل می شود یک فرصت عالی است و در این مدت عقب گرد داشته است و جز گرانی منطقه آزاد هیچ چیزی برای مردم نداشته است.

دهدشتی در پایان گفت: صرفا مردم عوارض اعلام خبر منطقه آزاد بودن خرمشهروآبادان را تحمل می کنند و الا هیچ چشم انداز روشنی برای آینده وجود ندارد.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.