ماشین‌های حمل زباله آبادان به جی.پی.اس مجهز می‌شوند

عصر جنوب: شهردار آبادان گفت: تجهیز ماشین‌های حمل زباله به جی پی اس و جی پی آر اس با هدف کنترل بهتر، رصد این ماشین‌ها و تردد آن‌ها در سطح شهر انجام می‌شود.

جلسه هماهنگی پدافند غیر عامل بعد از ظهرامروز در سالن اجتماعات فرمانداری آبادان و با حضور مسئولان این شهرستان برگزار شد.

محمود رضا شیرازی در این جلسه گفت: بحث پدافند غیر عامل به عنوان یکی از پارامترهای مهم دفاعی مطرح است و در ۱۰ سال گذشته هم توجه بیشتری به این موضوع شده است.

وی ادامه داد: این توجه ویژه نشان از اهمیت این موضوع دارد و درهمین راستا شهرداری آبادان اقداماتی را برای حفظ و ارتقای بحث پدافند غیر عامل در سیستم مدیریت شهری انجام داده است.

شهردار آبادان با اشاره تجهیز پاساژ بزرگ جزیره به سیستم پیشرفته اعلام و اطفا حریق اظهار کرد: بعد از حادثه آتش سوزی مجتمع کادوس ۴ به صورت مجدد سیستم ایمنی کلیه مجتمع‌ها و ساختمان‌ها مورد بازبینی قرار گرفت و مسئولان مجتمع‌هایی که به این مسئله توجه نکرده‌اند به دادستانی ارجاع داده شده و تذکرهای لازم به آن‌ها داده شد.

وی از دیگر اقدامات شهرداری در راستای ارتقای پدافند غیر عامل را تجهیز کلیه ساختمان‌های تابعه شهرداری به سیستم کنترل مدار بسته عنوان کرد و افزود: تمام تجهیزات الکترونیکی ما به محافظ و سرور برق برای جلوگیری از تهدید نوسانات برق مجهز هستند.

شیرازی تصریح کرد: سالن چند منظوره‌ای نیز ایجاد شده که علاوه بر کاربرد‌های متفاوتی که دارد برای استفاده جهت مدیریت بحران در شرایط خاص نیز در نظر گرفته شده است.

وی بر نقش موثر چنین فضاهایی در شرایط بحران تأکید کرد و افزود: محل فرود بالگرد نیز در این سالن پیش بینی شده است.

شهردار آبادان با بیان اینکه کلاس‌های آموزشی در زمینه پدافند غیر عامل برگزار کردیم، گفت: این کلاس‌ها برای پرسنل شهرداری، حراست‌ها، پرسنل بیمارستان و گروه‌های مختلف دیگری برگزار شد که هدف آن ارتقای اطلاعات و افزایش میزان آمادگی در شرایط خاص است.

وی تجهیز ماشین‌های حمل زباله به جی پی اس و جی پی آر اس را با هدف کنترل بهتر، رصد این ماشین‌ها و تردد آن‌ها در سطح شهر از دیگر اقدامات شهرداری دانست.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.