لزوم تشکیل اتاق مشترک و پرواز مستقیم ویتنام – ایران

عصر جنوب: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان خواستار تشکیل اتاق مشترک ویتنام و ایران شد.
غلامرضا اکبری‌زاده صبح امروز در آیین امضای تفاهمنامه‌های همکاری میان ویتنام و اتاق بازرگانی آبادان و منطقه آزاد اروند اظهار کرد: در بازدیدهای صورت گرفته از بخش‌های مختلف صنعتی و تجاری قصد بر معرفی و آشنایی این افراد از توانمندی‌های منطقه بوده است.

وی خطاب به اعضای هیئت ویتنامی گفت: این توانمندی‌ها تنها بخش کوچکی از توانمندی‌های کشور ایران است که توانستیم در مدت چهار روزه قسمت‌هایی از آن را به شما معرفی کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان افزود: چنانچه بخواهیم از فرصت‌های موجود به نحو مطلوبی استفاده کنیم باید یک اتاق مشترک میان ایران و ویتنام تشکیل شود ضمن آنکه در ویتنام نیز یک چنین اتاق مشترکی باید ایجاد شود.

اکبری‌زاده گفت: ارتقای صادرات و واردات میان دو کشور و انجام مذاکرات و معرفی توانمندی‌ها به شکل مستمر و مرتب می‌تواند در این امر مثمرثمر باشد.

*لزوم برقراری پرواز مستقیم از کشور ویتنام به ایران

وی با اشاره به فعالیت صادراتی کشورهای تایلند، مالزی و کره جنوبی به ویتنام یادآور شد: لزوم برقراری پرواز مستقیم از کشور ویتنام به ایران احساس می‌شود که باید در این زمینه از سوی ویتنامی‌ها تقاضایی صورت گیرد.

اکبری‌زاده تاکید کرد: به طور قطع تعامل و نزدیکی گروه‌های تجاری و اقتصادی با یکدیگر می‌تواند در سرعت‌بخشی به توسعه فعالیت‌ها و گسترش و استمرار آن اثربخش باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان همچنین خواستار ارائه تسهیلات به کسانی شد که از ایران به ویتنام و یا به عکس کالا صادرات می‌کنند.

وی با بیان اینکه گسترش تعاملات برای دو کشور ایران و ویتنام تاثیرگذاری خوبی را به لحاظ ارزآوری خواهد داشت تصریح کرد: منطقه ما در بحث تولید محصولات شیلاتی توانمندی‌های زیادی دارد ضمن آنکه بزرگترین تولیدکننده خرما در استان هستیم.

اکبری‌زاده در پایان با تاکید بر اینکه ایران پل ارتباطی اروپا با سایر کشورهای آسیایی خواهد بود یادآور شد: نزدیکی آبادان به کشور عراق می‌تواند زمینه‌ساز صادرات کالاهای ویتنامی به عراق و کشورهای آسیای میانه باشد.

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.