احداث سیل بند برای جلوگیری از آب تالاب شادگان به آبادان

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: موعود شمخانی در گفتگو با مهر اظهار کرد: با توجه به تصمیم برای رها سازی آب سدهای بالادست در تالاب شادگان، طغیان این تالاب که منجر به مسدود سازی جاده قفقاز می‌شود امری متحمل است.

وی افزود: برای دفع خطر احتمالی آبگرفتگی جاده قفقاز، در حال حاضر تیمی از گروه فنی معاونت فنی سارمان منطقه آزاد اروند در محل حاضر و اقدام به احداث سیل بند به طول چهار کیلومتر و ارتفاع یک متر در میدان ورودی آبادان تا سه راهی مدن کرده است.

معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: احداث این سیل بند مانع نفوذ آب تالاب شادگان به جاده قفقاز و آبگرفتگی این جاده می‌شود.

شمخانی در ادامه به واگذاری مسئولیت مقابله با خطرات سیلاب در شش روستای خرمشهر به این سازمان اشاره کرد و گفت: سازمان منطقه آزاد اروند به دستور فرمانداری که رئیس ستاد بحران خرمشهر است برای مقابله با خطر ناشی از سیلاب مدیریت بحران شش روستای غرب کارون خرمشهر را بر عهده گرفت.

وی افزود: روستاهای سویتچی ۱ و ۲، رحمانیه کعبی، رحمانیه فیصلی و سبعه و ام التمن روستاهای محول شده به سازمان منطقه آزاد اروند هستند که برای انجام این مسئولیت عوامل و ماشین آلات این سازمان با حضور در محل روستاهای مذکور پایش و رسیدگی به وضعیت سیل بندهای این روستاها را در اختیار گرفت.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: حدود ۴۰ دستگاه از سوی این سازمان در حال کار در مناطق در معرض تهدید هستند و با کارهای انجام شده تحمل دبی سه هزار مترمکعب نیز پیش بینی شده است.

شمخانی تصریح کرد: تاکنون تدابیر و اقدامات صورت گرفته در روستاهای مذکور مؤثر واقع شده و سطح آب بیش از یک متر با سطح سیل بندها فاصله دارد.

وی افزود: سازمان منطقه آزاد اروند تا پایان وضعیت بحران در کنار روستاییان و ستادهای مدیریت بحران آبادان و خرمشهر به صورت شبانه روزی با بسیج تمام توان خود به همشهریان خدمت رسانی می‌کند.

مطالب پیشنهادی