محموله نوشیدنی قاچاق در آب های خوزستان توقیف شد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: فرمانده مرزبانی ودریابانی خوزستان گفت: ماموران دریابانی محموله نوشیدنی قاچاق را روز جمعه از یک فروند شناور باری در آب های خوزستان توقیف کردند.

سردار عبدا… نظرپور روز شنبه افزود:ماموران فرماندهی مرزبانی ودریابانی خوزستان در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، هنگام کنترل شناورهای عبوری در نزدیکی دهانه آبراه بهمنشیر ، یک فروند شناور باری مظنون به حمل کالای قاچاق را که به سمت بندر چوئبده آبادان در حرکت بود متوقف کردند.
وی گفت:ماموران در بازرسی از این شناور ۱۲ هزار قوطی نوشیدنی ماءالشعیر با مارک کشورهای حوزه خلیج فارس که بدون داشتن مجوز گمرکی و با هدف عرضه در بازارهای داخلی کشور بارگیری شده بود کشف و ضبط کردند.
سردار نظرپور افزود:در این رابطه ۶ متهم به قاچاق کالا بازداشت و شناور حامل کالای قاچاق به یکی از پایگاه های دریابانی منطقه هدایت شد.
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان ارزش این محموله قاچاق را ۱٫۲ میلیارد ریال بیان کرد و گفت: متهمان به قاچاق پس از تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
اداره کل تعزیرات حکومتی خوزستان مسئولیت رسیدگی به پرونده های قاچاق را برعهده دارد.
سردار نظرپور به قاچاقچیان کالا که با فعالیت غیرقانونی خود به اقتصاد کشور آسیب می زنند هشدار
داد و گفت: ماموران مرزبانی با اشراف کامل اطلاعاتی کوچکترین تحرکات را در مرزهای آبی و زمینی زیر نظر داشته و با پدیده قاچاق در آب های شمال غرب خلیج فارس ، قاطعانه برخورد می کنند.
در ماه های اخیر با افزایش قیمت انواع ارز ، قاچاق کالا از کشورهای حوزه خلیج فارس به بنادر جنوبی خوزستان کاهش یافته ولی قاچاق سوخت از مناطق ساحلی خوزستان با شناورهای صیادی و باری افزایش قابل توجهی داشته است.
گفته می شود به دلیل افزایش قیمت کالاها و به تبع آن کاهش قاچاق کالا، از حجم کالاهای ته لنجی یا ملوانی در بنادر جنوبی خوزستان کاسته شده است.
مطالب پیشنهادی