تولید بنزین در پالایشگاه آبادان به ۱۲ میلیون لیتر در روز رسید

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: مدیر عامل شرکت پالایش نفت آبادان گفت: روزانه ۱۲ میلیون لیتر بنزین مطابق با استانداردهای جهانی در این پالایشگاه تولید می شود.

سیدعلی اکبر میرقادری روز سه شنبه در حاشیه افتتاح سه واحد صنعتی در این پالایشگاه در جمع خبرنگاران با اشاره به فازهای ۲ و چهار پالایشگاه آبادان اظهار داشت: با بهره برداری از این ۲ فاز، پالایشگاه آبادان جزء پیشرفته ترین و مدرنترین پالایشگاه های جهان در زمینه کیفیت و نوع فرآورده تولیدی قرار گرفت و قطعا این مهم در چرخه اقتصاد کشور تاثیرگذار است.
وی با اشاره به اولویت جذب جوانان بومی منطقه در پالایشگاه آبادان گفت: این پالایشگاه تاثیر زیادی در اقتصاد و همچنین صادرات مواد نفتی کشور دارد که با بهره برداری فازهای ۲ و چهار وضعیت اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در این منطقه بهبود خواهد یافت.
پالایشگاه نفت آبادان، بزرگترین پالایشگاه ایران است.ساخت این پالایشگاه در سال ۱۲۹۱ هجری شمسی به پایان رسید و تا آغاز جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۵۹ بزرگترین پالایشگاه دنیا با ظرفیت تصفیه ۶۲۸ هزار بشکه در روز بود.
این پالایشگاه تا سال ۱۹۷۳ به دست شرکت‌ های نفتی خارجی اداره می‌ شد و در این سال شرکت ملی نفت ایران مدیریت آنرا بر عهده گرفت.
پالایشگاه آبادان به وسیله خطوط لوله به چندین میدان نفتی و بندر ماهشهر متصل شده است، خط لوله‌ ای نیز از آبادان به سمت تهران کشیده شده که در طول مرزهای شمالی کشور از مشهد تا تبریز امتداد دارد.

 

/ایرنا

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.