مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان: تاسیس بزرگترین دهکده ورزشی جنوب کشور در آبادان

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به پنجمین سفر وزیر ورزش به خوزستان، گفت: به زودی تفاهم‌نامه ارزشمندی بین وزیر ورزش، استاندار و منطقه آزاد با اعتباری با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان در راستای تاسیس بزرگترین دهکده ورزشی جنوب ایران در آبادان به امضا می‌رسد

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به پنجمین سفر وزیر ورزش به خوزستان، گفت: به زودی تفاهم‌نامه ارزشمندی بین وزیر ورزش، استاندار و منطقه آزاد با اعتباری با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان در راستای تاسیس بزرگترین دهکده ورزشی جنوب ایران در آبادان به امضا می‌رسد.
افشین حیدری در مجمع انتخاباتی رئیس هیات روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان که روز شنبه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: به آقای حسینی که برای چهار سال دیگر به عنوان رییس هیات استان انتخاب شدند، تبریک می‌گویم و جا دارد به او بابت اقدامات ارزشمندی که در دوره قبل انجام داد، خسته نباشید بگویم. این هیات یکی از منظم‌ترین، پیگیرترین و پرتلاش‌ترین هیات‌های ورزشی استان محسوب می‌شود و قطعا با برنامه‌های جدید که برای دوران چهار ساله پیش‌رو خود خواهد داشت می‌تواند اقدامات بهتری در راستای توسعه این ورزش در استان انجام دهد.
وی ادامه داد: امیدوارم با توجه به نگاه خاص استاندار به امر ورزش و به ویژه ورزش روستایی کارها و اتفاقات خوبی در بخش روستایی و عشایری استان رقم بخورد. ما هم در این زمینه با این هیات و فدراسیون همراه هستیم.
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به احداث بزرگترین سایت ورزشی، گردشگری و تفریحی روستایی و بازی‌های بومی محلی در اهواز، گفت: آقای حسینی هفته گذشته جلسه‌ای با رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان داشت و به زودی زمینی در یکی از مناطق اهواز برای این مهم در نظر گرفته خواهد شد. این مجموعه می‌تواند محلی برای میزبانی رویدادهای ملی و بین‌المللی و همچنین جشنواره‌ها و المپیادها باشد. برای این مجموعه تامین اعتبار ‌شده است و امیدوارم با تخصیص زمین بتوانیم کار احداث پروژه را آغاز کنیم.
وی در ادامه با اشاره به اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام استان در سال جاری، عنوان کرد: ستاد چهلمین فجر انقلاب در وزارت ورزش و جوانان تاسیس شده و این ستاد در ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها نیز تشکیل شده است و بر اساس آن امسال پروژه‌های زیادی در استان خوزستان افتتاح خواهند شد.
حیدری خاطرنشان‌کرد: رییس هیات روستایی و بازی‌های بومی محلی استان برنامه‌های خوبی برای این هیات دارد و تاسیس خانه‌های ورزش روستایی کار ارزشمندی است که در حال انجام است. همچنین آمار بیمه‌شدگان استان در ورزش روستایی نسبت به سال ۹۵ رشد خوبی داشته و این نشان از حرکت رو به جلو است.
وی تاکید کرد: با اقدامات خوبی که در حال انجام است، ورزش خوزستان در مسیر درستی حرکت می‌کند و از جزیره‌ای بودن فاصله گرفته‌ایم. این‌که شورای ورزش خوزستان به صورت منظم برگزار می‌شود، نشان‌دهنده این است که ورزش استان دارای محتوا و برنامه است.
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان عنوان کرد: در زیرساخت‌های ورزش نیز رشد و ارتقا خوبی داشته‌ایم. سال گذشته ورزش خوزستان ۲۰ تا ۲۵ میلیارد تومان اعتبار عمرانی داشت و ارزش افزوده‌ای که براساس مصوبه دولت به اعتباران ما افزوده شد بالغ بر ۴۲ میلیارد تومان بود ولی امروز ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی داریم و این مهم با اراده و انگیزه‌ای که در مجموعه شورای برنامه‌ریزی استان و استاندار ورزش دوست وجود دارد، اتفاق افتاد.
وی در ادامه با اشاره به تغییر در راس ۱۱ هیات ورزشی استان، گفت: ۱۱ رییس هیات جابه‌جا شدند و باز هم از این تغییرات در ورزش خوزستان خواهیم داشت زیرا مردم از ما کار می‌خواهند و هرکسی نمی‌تواند همراه باشد می‌تواند از قطار ورزش خوزستان خارج شود. بابد تلاش می‌کنیم تا تغییرات مثبتی ورزش خوزستان اتفاق بیفتد.
حیدری تاکید کرد: در تمامی حوزه‌های ورزش و جوانان با برنامه کار می‌کنیم. همچینن با تدبیر وزیر در سطح وزارت جوانگرایی در حال اتفاق است که تاکنون نیز این موضوع جواب مثبتی را در بر داشته است.
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در ادامه خاطرنشان‌کرد: گاهی اوقات گفته می‌شود که افرادی از بیرون به درون ورزش راه پیدا می‌کنند که باید بگویم ورزش یک جریان زنده است که تمام جامعه را فر گرفته است؛ باید از سیاست‌زدگی در ورزش جلوگیری کنیم. پیشگیری از سیاست‌زدگی یعنی نگذاریم، ورزش فدای اهداف سیاسی شود و خوشبختانه مجموعه هیات‌های ورزشی ما نه وابسته به جریان سیاسی هستند و نه از روی رنگ جریانی رییس هیات انتخاب شده است و در ادامه نیز نخواهد افتاد.
وی گفت: روسای هیات‌ها بر اساس توانایی، جسارت، خلاقیت و ارتباطات مثمرثمر برای ورزش استان انتخاب می‌شوند. مقوله سیاست‌زدگی با سیاسیون خیلی متفاوت است و ما هر از فرد سیاسی که توان علمی و خلاقیت داشته باشد و ورزش را بشناسد، از آن دعوت می‌کنیم تا به ورزش کمک بدهد. ورزش استان نیاز به حضور تمام نخبگان دارد.
حیدری در ادامه خاطرنشان کرد: اداره میراث فرهنگی استان نیز در راستای ثبت بازی‌های بومی و محلی استان و همچنین تاسیس موزه ورزش خوزستان اعلام آمادگی کرده است.
وی در پایان با اشاره به پنجمین سفر وزیر ورزش به خوزستان، گفت: به زودی تفاهم‌نامه ارزشمندی بین وزیر ورزش، استاندار و منطقه آزاد با اعتباری با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان در راستای تاسیس بزرگترین دهکده ورزشی جنوب ایران در آبادان به امضا می‌رسد.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.