ظرفیت خوب بنادر اروند‌کنار و چوئبده برای تجارت کالا

عصر جنوب – asrejonoob.ir: رضا صفاری مدیر بنادر و دریانوردی آبادان  با بیان اینکه ورود کالای ملوانی به بنادر اروندکنار و چوئبده آزاد است گفت: سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان خدماتی است و هر آنچه که با ترخیص کالا باشد برعهده سازمان های دیگر است.
 
وی ادامه داد: مجوز واردات کالای بندر تجاری باید از سوی گمرک ایران صادر شود و اگر قرار است این دو بندر به محدوده منطقه آزاد اروند الحاق شوند با سازمان منطقه آزاد اروند است.
 
صفاری در پاسخ به گله مندی برخی تجار که معتقدند امکانات زیربنایی در این دو بندر وجود ندارد ، خاطر نشان کرد: امکاناتی که این دو بندر دارند جوابگوی صادرات کالا است.
 
وی افزود: در این دو بندر بارانداز، انبار و اسکله های شناور وجود دارد و قبلا یک اسکله شناور کوچک ۱۰۰ تنی در بندر اروندکنار وجود داشت و اکنون دو شناور ۵۰۰ تنی برای این بندر فراهم شده است.
 
صفاری تصریح کرد: لنج هایی که در بندر اروند کنار پهلو می گیرد ۵۰۰ تنی است و وجود دو اسکله ۵۰۰ تنی جوابگوی نیازهای فعالان این عرصه است، همچنین یک انبار هزار متری و بارانداز در بندر اروند کنار وجود دارد.
 
مدیر بنادر و دریانوردی آبادان گفت: بندری که در اروندکنار ساخته شد مرکز جستجوی نجات بود که با توجه به نزدیکی در دهانه خلیج فارس نیاز بود این بندر ساخته شود و با این دید ساخته شد زیرا زمانی شناوری که دچار حادثه می شد باید از بندر امام یا خرمشهر برای امداد رسانی تیم هایی اعزام می شد.
 
صفاری اظهار داشت: دهانه خلیج فارس یکی از حادثه خیزترین مناطق شناخته شد و بندر اروندکنار که نزدیک ترین نقطه به دهانه خلیج فارس بود ، برای مرکز جستجوی نجات انتخاب شد.
 
وی افزود: اسکله ای که اکنون در بندر اروندکنار وجود دارد برای امداد و نجات ساخته شد و در کنار آن اسکله شناور، بارانداز و انبار ساخته شد تا جوابگوی صادرات نیز باشد.
 
صفاری با اشاره پتانسیل بندر چوئبده اظهار داشت : بندر چوئبده آبادان نیز با داشتن دو اسکله بتنی و فضای بسیار مناسب می تواند برای صادرات بندری با قابلیت های مورد استفاده قرار گیرد.
 
وی در باره لایروبی بندر اروندکنار نیز گفت: ۱۷ میلیارد ریال اعتبار در سال گذشته از سازمان بنادر و دریانوردی دریافت شد زیرا عمق پای اسکله کم شده بود و رسوب دار شده بود و لایروبی اکنون در حال اجرا است.
 
مدیر بنادر و دریانوردی آبادان درباره برنامه های سازمان بنادر و دریانوردی برای رونق سرمایه گذاری در این بندر نیز گفت: سیاست های سازمان طی چند سال اخیر به سمت حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی رفته است و اکنون چند سرمایه گذار برای ساخت اسکله در بندر اروندکنارحضور دارند که بزودی وارد کار می شوند.

 

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.