آلمان بیمارستان ۵۰۰تختخوابی در منطقه آزاد اروند می‌سازد

عصر جنوب – asrejonoob.ir: رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان  با اعلام این خبر گفت:توافق اولیه با شرکت آلمانی برای ساخت این بیمارستان در منطقه دیریفارم آبادان صورت گرفته و مقدمات آن فراهم شده است.

علیرضا آموزنده با بیان اینکه برای ساخت بیمارستان ۵۰۰تختخوابی ۴۰هکتار زمین بین دو شهرساحلی آبادان و خرمشهر در نظر گرفته شده است ابراز امیدواری کرد عملیات اجرایی ساخت این بیمارستان که نخستین سرمایه گذاری خارجی پس از برجام در بخش درمان و بهداشت منطقه آزاد اروند است شروع شود.

وی احداث این بیمارستان را یکی از نیازهای اساسی منطقه آزاد اروند که حدود ۴۵۰هزارنفر در آن زندگی می کنند بیان کرد و افزود: در افق ۲۰ساله جمعیت این منطقه به دو میلیون نفر خواهد رسید لذا توسعه مراکز درمانی در منطقه آزاد اروند یک ضرورت است.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند به تازگی گفته است ۵۰۰پروژه سرمایه گذاری داخلی و خارجی در بخش های مختلف این منطقه طراحی و آماده شده است.

خرمشهر ، آبادان و جزیره زیبای مینو در محدوده منطقه آزاد اروند هستند.

منطقه آزاد اروند در بهمن ماه ۱۳۸۴ فعالیت اقتصادی و تجاری خود در محدوده ۱۷هزار هکتار شروع کرد ولی در سال ۱۳۹۲محدوده منطقه آزاد به بیش از دو برابر افزایش یافت . این منطقه که به آبهای بین المللی دسترسی دارد با هدف جبران عقب ماندگی های ناشی از هشت سال جنگ تحمیلی در شهرهای آبادان و خرمشهر و استفاده از ظرفیت های اقتصادی ، گردشگری و تجاری جنوب خوزستان شکل گرفت.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.