بررسی منازل مشکوک به بیماری تب کریمه کنگو در آبادان

عصر جنوب – asrejonoob.ir: رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از بررسی منازل مشکوک به بیماری تب کریمه کنگو در آبادان خبر داد و گفت: این بیماری تحت کنترل است.

علیرضا آموزنده در گفت‎وگو با فارس اظهار کرد: بیماری تب کریمه کنگو یک بیماری بومی بوده که در فصل تابستان امکان ابتلا به آن بیشتر می‌شود و سال‌های گذشته نیز وجود داشته است؛ به هر تقدیر ما وظیفه داریم تا در چنین شرایطی بار فشار روانی و استرس را از مردم کم کنیم.

وی اضافه کرد: تمام اقدامات لازم برای کنترل و جلوگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو در حوزه فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان انجام گرفته و پیگیری‎‌های لازم را نیز انجام خواهیم داد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای کنترل شیوع تب کریمه کنگو، خاطرنشان کرد: بعد از طرح موضوع در هیئت رئیسه دانشکده علوم پزشکی آبادان؛ کمیته دانشگاهی این بیماری شکل گرفت.

وی افزود: برگزاری جلسات آموزشی در صدا و سیما با حضور معاون بهداشت، کارشناسان مرتبط، انجام مصاحبه رادیویی و جلسه با روسای بیمارستان‌ها و پرستاران کنترل عفونت و روسای دامپزشکی استان و شهرستان با حضور نماینده وزیر بهداشت از جمله اقدامات صورت گرفته در این راستا بود.

آموزنده بررسی اپیدمیولوژیکی موارد محتمل و پیگیری اطرافیان موارد گزارش‌شده، بررسی منازل موارد مشکوک، آموزش چهره به چهره به سوپروایزرهای کنترل عفونت بیمارستان‌ها و برگزاری کارگاه تب کریمه کنگو برای پرسنل را از دیگر اقدامات صورت گرفته در همین راستا برشمرد.

وی تصریح کرد: گزارش فوری به دامپزشکی در مواقع بروز موارد محتمل، برگزاری جلسه با فرمانداران شهرستان‌های تابعه دانشکده، برگزاری جلسه آموزشی برای بهورزان در مراکز روستایی و مساجد شهر چوئبده و چاپ و تکثیر بیش از ۳ هزار پمفلت آموزشی نیز برای کنترلِ شیوع این بیماری اجرایی شده است.

آموزنده گفت: برگزاری کلاس برای اصناف و به ویژه قصابان و شاغلان در کشتارگاه‌ها، نصب بنر و توزیع تراکت و هماهنگی و آموزش آزمایشگاه‌ها نیز انجام شده است.

وی عنوان کرد: سم‌پاشی ۸ هزار و ۸۵۰ متر مربع توسط دامپزشکی آبادان در روستای فیه و فیاضیه و ۳۰ هزار متر مربع در چوئبده و همچنین سم‌پاشی دام‌ها در فیه و فیاضیه و تنگه ۳ نیز صورت گرفته است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در پایان گفت: خوشبختانه بیماری تحت کنترل بوده و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست؛ بیماران مبتلا نیز در چند روز گذشته درمان شده و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.