دزدی از قبرستان ارامنه آبادان به امید یافتن طلا

عصر جنوب – asrejonoob.ir: دزدان در اقدامی باورنکردنی به قبرستان ارامنه آبادان دستبرد زدند و آنجا را تخریب کردند. به گزارش مشرق، چندی پیش ماجرای عجیب سرقت از قبرستان ارامنه در آبادان به پلیس مخابره شد و تیمی از مأموران خود را به محل سرقت رساندند.
بررسی‌های پلیسی نشان داد دزدان که تصور می‌کردند مسیحیان و ارامنه هنگام خاکسپاری اجساد، طلا و اموال قیمتی را داخل تابوت‌ها می‌گذارند تصمیم به تخریب قبرها گرفته و با دستان خالی پا به فرار گذاشته بودند.

مأموران در تحقیقات گسترده‌ای پی بردند دزدان که می‌دیدند اشتباه کرده‌اند دست به سرقت صلیب‌های فلزی و تعدادی سنگ قبر گرانقیمت زده‌اند.

مرد جوان که نگهبان این قبرستان در منطقه « شطیط» آبادان بود، گفت: از زمانی که در این قبرستان نگهبانی می‌دادم بارها با دزدان درگیر شدم اما  به دلیل اهمال برخی مسئولان محلی به ناچار مجبور به ترک آنجا شدم و دزدان حتی به اتاقک نگهبانی هم رحم نکردند و آن را نیز به سرقت بردند.

خانم مانوکیان که یکی از ارامنه این منطقه است گفت: حدود ۳۰۰ قبر اینجا است که تعداد کمی از آن‌ها سالم مانده‌اند و بیشتر قبرها توسط دزدان تخریب شده و از بین رفته است و آن‌ها با تصور اشتباه می‌خواستند از داخل تابوت‌ها وسایل باارزش سرقت کنند ولی ما هیچ چیز گرانقیمتی درون تابوت‌ها قرار نمی‌دهیم.

وی افزود: مسئولان محلی قول همکاری داده‌اند اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

خانم مانوکیان گفت: بعضی از خانواده‌ها با گذراندن مراحل قانونی، درگذشتگان خود را به محل دیگری حتی به تهران انتقال داده‌اند و بقیه اجساد که در قبرستان هستند یا خانواده‌هایشان از این وضع بی‌خبرند یا دیگر  بازمانده ای ندارند چون این قبرستان قدمت ۸۰ ساله دارد.

این زن در پایان گفت: از مسئولان می‌خواهم به این مشکلات رسیدگی کنند.بنابر این گزارش، تجسس‌ها برای دستگیری عاملان تخریب و سرقت از این قبرستان آغاز شده است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.