دود پالایشگاه، آبادان را خفه کرد

عصر جنوب – asrejonoob.ir: رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان، دلیل متصاعد شدن دود غلیظ از پالایشگاه در دو سه روز اخیر را ناشی از عملکرد نامناسب کمپرسور واحد کت کراکر فاز ۳ عنوان کرد.

احمد موسوی آزاد گفت: در واحد کت کراکر فاز ۳ پالایشگاه یک دستگاه کمپرسور برای تبدیل سوخت سنگین به فرآورده وجود دارد که متاسفانه هر از چند گاهی به دلائل مسائل فنی از مدار خارج می شود.

وی افزود: با بروز این مسئله به اجبار برای تبدیل سوخت سنگین به فرآورده از فلر مشعل استفاده می کنند که این امر سبب متصاعد شدن حجم زیادی دود در هوا می شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان اظهار کرد: بر اساس وظیفه ذاتی خود در این رابطه اخطارهای لازم را به مسئولان پالایشگاه آبادان ارائه کرده ایم.

موسوی آزاد با اشاره به اینکه از این دست مسائل در پالایشگاه آبادان به کرات در طول سال اتفاق می افتد، تصریح کرد: به رغم عملیاتی و فرآیندی بودن واحد کت کراکر اما از مسئولان پالایشگاه خواسته ایم تا مدت زمان خروج دودهای ناشی از سوخت سنگین به روش استفاده از فلر مشعل و رفع نقص دستگاه کمپرسور یاد شده بایستی به حداقل زمان ممکن برسد تا مردم دچار مشکل نشوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان با تاکید بر اینکه طولانی شدن مدت زمان این فرآیند توجیه پذیر نیست، گفت: در صورتی که تذکرات و اخطارها راه به جایی نبرد از پالایشگاه به دلیل بروز وضعیت موجود به مرجع قضایی شکایت خواهیم کرد.

موسوی آزاد افزود: اصرار ما به مسئولان پالایشگاه کنترل دود متصاعد شده از واحد کت کراکر فاز ۳ در حداقل زمان ممکن است چرا که طولانی شدن این زمان توجیه پذیر نیست.

در یکی دو روز اخیر دود غلیظی از پالایشگاه در فضای شهری متصاعد می شود که سبب بروز نگرانی و ابراز گلایه عموم شهروندان شده است.مهر/**

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.