با اعلام دستورالعمل جدید فدراسیون بسکتبال؛ نفت آبادان به رده سوم سقوط کرد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: فدراسیون بسکتبال جمهوری اسلامی ایران اخیرا دستورالعملی را منتشر کرده که بر اساس آن جایگاه تیم‌ها در ابتدای هر دوره از رقابت‌های لیگ بر‌تر بسکتبال کشور تغییر خواهد کرد.

بر همین اساس، تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان که در دور نخست این رقابت‌ها موفق شده بود با وجود تفاضل گل کمتر نسبت به سایر رقبا در صدر جدول قرار گیرد، در آغاز دور نخست طبق قوانین جدید تا رده سوم جدول تنزل پیدا کرد.

در این دستورالعمل آمده که در پایان هر دوره از لیگ بر‌تر، در صورت مساوی بودن امتیازات چند تیم، نتیجه بازی‌های رو در رو تعیین کننده جایگاه آن تیم‌ها خواهد بود که بر همین اساس، با توجه به پیروزی نماینده آبادان بر تیم‌های پتروشیمی و شیمیدر در دور اول، این نفتی‌ها بودند که به عنوان قهرمان این دوره از رقابت‌ها معرفی شدند.

اما دوره جدید هر لیگ یک تورنمنت مجزا قلمداد می‌شود که بر اساس آن در آغاز هر دوره مسابقات، به دلیل اینکه نتایج تیم‌ها هنوز در مقابل یکدیگر مشخص نشده است، تفاضل گل جایگاه آنها را مشخص خواهد کرد.

در پایان هر دوره از رقابت‌های لیگ بر‌تر بسکتبال کشور، در صورتی که امتیازات چند تیم با هم برابر بود، بازی‌های مقابل تعیین کننده جایگاه تیم‌ها در پایان آن دوره از مسابقات است.

بدین ترتیب با قانون جدید فدراسیون جهانی که از سوی فدراسیون بسکتبال کشورمان به تیم‌های لیگ بر‌تر و دسته اول ابلاغ شده است، تا پیش از هفته یازدهم و بدون احتساب نتایج تیم‌ها در این هفته از مسابقات، تیم پتروشیمی بندرامام به دلیل داشتن تفاضل گل بهتر در صدر جدول قرار می‌گیرد، شیمیدر در مکان دوم و پالایش نفت آبادان عنوان سوم را با ۱۸ امتیاز در حال حاضر در اختیار خواهند داشت.

** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.