آبادان ۴۰ آتش نشان کم دارد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: عضو شورای شهر آبادان گفت: سازمان آتش‌نشانی آبادان با کمبود ۴۰ نفر نیرو رو به رو است، ولی درخواست شورای شهر به مجموعه استان برای تامین نیرو، بیش از یک سال بی‌جواب مانده است.

حمید حنظل‌عیدانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به کمبود نیرو و تجهیزات آتش‌نشانی در آبادان اظهار کرد: شهرداری آبادان در میان دیگر شهرداری‌های خوزستان درجه ۱۱ را دارد و سازمان مستقل آتش‌نشانی را نیز در خود جای داده است. کمبود نیروی انسانی متخصص، آسیب بزرگی به این حوزه وارد کرده است.

وی با اشاره به اهمیت ناحیه منطقه آزاد اروند و موقعیت بین‌المللی محدوده آن ادامه داد: در چنین منطقه‌ای نمی‌توانیم استانداردهای اولیه بین‌المللی را نداشته باشیم؛ اکنون توسعه عمودی جایگزین توسعه افقی در محدوده منطقه آزاد شده و در ارتفاع نیز، کار آتش‌نشانی به مراتب سخت‌تر و نیازمند تجهیزات مدرن و به روز است.

ناظر شورای شهر آبادان در سازمان آتش‌نشانی افزود: در جلساتی که با مدیران منطقه آزاد اروند در خصوص رفع نیازهای آتش‌نشانی داشته‌ایم، نتایج خوبی حاصل شده است و منتظر عملیاتی شدن این توافقات هستیم.

وی، کمبود پرسنل این سازمان را بزرگترین خلاء دانست و افزود: سال گذشته شهرداری آبادان در لایحه‌ای، تامین ۴۲ نیرو جهت کار در آتش‌نشانی درخواست کرد و شورای شهر با توجه به حساسیت موضوع، لایحه را مصوب کرد و پس از انجام مراتب قانونی، این درخواست به استانداری ارسال شد که هنوز جوابی را دریافت نکرده‌ایم.

حنظل‌عیدانی اظهار کرد: با توجه به بازنشستگی کادر آتش‌نشانی آبادان و کاهش نیرو در این زمینه، اقدام به جذب ۱۰ نیرو به صورت روزمزد کرده‌ایم؛ بدین منظور، از بین ۶۰ متقاضی، تعدادی از لحاظ فیزیکی، روحی، سلامت جسمانی و آزمون‌های متفاوت مورد بررسی قرار گرفته و به صورت موقت به کادر سازمان آتش‌نشانی این شهر افزوده شدند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.