رئیس جدید دادگستری آبادان معارفه شد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: طی حکمی از سوی رئیس قوه قضائیه «سیروس محمدی‌زاده» به عنوان رئیس جدید دادگستری آبادان معرفی شد.

ظهر امروز مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید دادگستری آبادان با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد.

در این آئین معاون رئیس دادگستری آبادان، خطاب به نمایندگان مجلس با بیان اینکه پر و بال بودجه مصوب شده برای قوه قضائیه را نچینید، اظهار کرد: دستگاه قضا دستگاه نظام است که اگر مقتدر باشد می‌تواند بسیاری از مشکلات را رفع کند.

حجت‌الاسلام عبدالرزاق بدری، دستگاه قضا را سالم‌ترین دستگاه موجود در کشور خواند و افزود: رئیس کل دادگستری و معاونان وی باید در مورد پرونده‌های وارده به دستگاه قضا تدبیر خاصی اتخاذ کنند.

وی اضافه کرد: بسیاری از پرونده‌های ارجاعی به دادگستری تنها زمان زیادی را از قضات ما تلف می‌کند و این در حالی‌ست که می‌توان آنها را به شیوه‌های دیگری حل و فصل کرد که از جمله آنها می‌توان به توهین، فحاشی، مزاحمت‌های تلفنی و نزاع‌های خانوادگی اشاره کرد.

معاون رئیس دادگستری آبادان با اشاره به پشتکار و پیگیری دادستان در خصوص پرونده‌های خاص تصریح کرد: باید با باندهای فساد که امنیت شهر را به مخاطره می‌اندازند با شدت برخورد کرد و مسامحه‌ای در کار نباشد.

بدری از نیروی انتظامی خواستار برخورد جدی‌تر با سارقان شد و گفت: هر چند که فقر و بیکاری باید از جامعه برطرف شود اما با سارقانی که امنیت اجتماعی را بر هم می‌زند نیز باید با شدت برخورد کرد.

وی افزود: در مورد شوراهای حل اختلاف ایده ما آن است که این نهاد باید در خارج از دستگاه قضا تشکیل شود، وابستگی این نهاد به دستگاه قضا سبب شده تا آنچه که مطلوب و مورد هدف است محقق نشود.

به گفته وی، شوراهای حل اختلاف باید به عنوان نهادهای مصالحه گر، مدنی و اجتماعی به  مسائل ورود کنند تا نتایج خوب آن عاید مردم شود.

در پایان این آئین «سیروس محمدی‌زاده» به عنوان رئیس جدید دادگستری آبادان به مدت سه سال معرفی و از تلاش‌ها «نعمت اله بهروزی» رئیس پیشین دادگستری آبادان قدردانی شد، بهروزی به طور رسمی عنوان معاونت قضایی اداره کل دادگستری خوزستان را طی حکمی از سوی رئیس قوه قضائیه دریافت کرد.

سیروس محمدی‌زاده دارای ۲۵ سال سابقه کار اداری و قضایی است که پیشتر نیز به مدت ۱۵ سال در دادگستری آبادان فعالیت داشته، وی همچنین تصدی امین دادگاه انقلاب آبادان و خرمشهر، امین دادگاه انقلاب مرکز استان، تصدی امور اداری، مالی و پشتیبانی، معاونت قضایی استان به مدت شش سال و دادرس علی البدل اداری را نیز در کارنامه خود دارد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.