افتتاح داروخانه بیماری‌های خاص در آبادان/ مشکل کمبود داروی بیماران هموفیلی خوزستان رفع شد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: بعد از افتتاح داروخانه بیماری‌های خاص در آبادان دیگر نیازی نیست که بیماران خاص و صعب‌العلاج برای تهیه دارو به مرکز استان نروند.ب

مرتضی جعفری اظهار کرد: با تلاش‌ها و پیگیری‌های معاونت غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی آبادان و با انتخاب و همکاری یک داروخانه، در این شهرستان داروخانه داروهای خاص افتتاح شد.

وی افزود: تمام بیماران خاص و صعب‌العلاج و همچنین کسانی که در تهیه داروی خود با مشکل روبرو می‌شوند می‌توانند با مراجعه به داروخانه دکتر خلیلی به آدرس خیابان امیرکبیر، خیابان پرویزی که به عنوان داروخانه خاص دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان تعیین شده است، داروی خود را تهیه کنند.

جعفری اضافه کرد: پیش از این بیماران خاص برای تهیه داروهای خود به اهواز و شهر‌های دیگر استان خوزستان مراجعه می‌‌کردند که این موضوع زحمات و هزینه‌های اضافی را به آنان تحمیل می‌کرد.

معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: در این داروخانه می‌توان مجموعه کامل داروها را شامل داروهای سقط‌‌های مجاز درمانی، دارو‌های سرطانی و هر دارویی که کمبود آن در شهرستان آبادان نیاز شود، تهیه کرد.

رفع مشکل کمبود داروی بیماران هموفیلی خوزستان

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز از رفع مشکل کمبود داروی بیماران هموفیلی خوزستان خبر داد و گفت: بیماران هموفیلی خوزستان نگران مشکل کمبود داروی خود نباشند.

دکتر حسین برزگر در حاشیه جلسه‌ای که با نمایندگان بیماران هموفیلی خوزستان در معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این جلسه بیان و طرح مشکلات بیماران هموفیلی استان است که خوشبختانه با ارائه راهکارهای مناسب همچون افزایش سهمیه دارو، توزیع فرم مخصوص مشکلات و عارضه‌های دارویی، تمام تلاش خود را برای رفع این مشکلات و احیانا حساسیت و عوارض ناشی از استفاده از داروها که در بیماران ایجاد می‌شود، انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به اول تا هفتم مردادماه که به عنوان هفته حمایت از بیماران هموفیلی نام‌گذاری شده است، افزود: برای رفع مشکلات دارویی این عزیزان مقرر شد جلساتی با بخش‌های مختلف همچون معاونت درمان، بیمارستان‌ها در زمینه افزایش داروی بیماران هموفیلی، ثبت تعداد این بیماران در سامانه وزارت بهداشت و غیره صورت گیرد.

اشرف فرامرزیان پور مدیر کانون بیماران هموفیلی خوزستان نیز در این جلسه گفت: در این هفته(اول تا هفتم مردادماه) برای شناخت بیشتر این بیماری و سایر اختلالات خونی ارثی در سراسر کشور مراسم گوناگونی به منظور حمایت از این بیماران انجام می‌شود و حقیقتا معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز به نحو شایسته‌ای برای رفع مشکل بیماران هموفیلی خوزستان تلاش کرده است.

وی با بیان اینکه در هفته حمایت از بیماران هموفیلی با طرح شرایط بیماران و نیازهای آنها به دنبال افزایش آگاهی و جلب مشارکت بیشتر شهروندان خوزستانی هستیم، افزود: با این اقدامات می‌توانیم با همکاری و الهام بخشیدن به یکدیگر، درمان مناسبی را برای بیماران به ارمغان آوریم.

فرامرزیان پور گفت: با پیگیری معاونت غذا و داروی اهواز و تلاش مسئولان مربوطه در استان با اختصاص سهمیه‌ای ویژه به استان، مشکل کمبود برگ خریدهای انعقادی حل شد. در حال حاضر بیماران مبتلا به هموفیلی با کمبود فاکتورهای انعقادی مواجه نیستند.

فرامرزیان پور تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۴۰۰ بیمار مبتلا به هموفیلی زیرپوشش کانون هستند، اما افراد مبتلا به این بیماری در استان بیش از این تعداد است.

وی افزود: شهرهای اهواز و دزفول بیشترین میزان بیماران هموفیلی را دارند، به‌گونه‌ای که نیمی از بیماران زیر پوشش کانون، در اهواز و حدود ۶۰ بیمار هموفیلی نیز در شهر دزفول و شهرهای اطراف آن ساکن هستند.

مدیر کانون هموفیلی خوزستان خاطرنشان کرد: کانون هموفیلی خوزستان خدماتی حمایتی در بخش‌های دارو و درمان، فرهنگی، آموزشی، و توسعه و پژوهش به بیماران تحت پوشش ارائه می‌دهد. همچنین علاوه بر دفتر مرکزی کانون که در اهواز مستقر است، نمایندگی کانون هموفیلی در شهرستان دزفول نیز فعال شده و خدماتی به بیماران تحت پوشش ارائه می‌دهد.

فرامرزیان پور در پایان تأکید کرد: در حال حاضر داروها و فاکتورهای انعقادی موردنیاز بیماران هموفیلی کاملا زیر پوشش بیمه است و به صورت یارانه‌ای در اختیار بیماران قرار می‌گیرد و بیماران هیچ هزینه‌ای را در این زمینه پرداخت نمی‌کنند.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.