پای درد دل هواداران صنعت نفت/ آبادانی ها خواستار برکناری مدیرعامل

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: هواداران تیم فوتبال صنعت نفت آبادان امید زیادی داشتند که مسئولان این باشگاه با خرید امتیاز فولاد نوین دوباره تیمشان را در جمع لیگ برتری‌ها ببینند. اما نظر مسئولان این باشگاه و در رأس آنان «علی عیسی زاده» متفاوت بود.
عیسی زاده معتقد است باشگاه صنعت نفت آبادان زیر ساخت های لازم برای بازگشت به لیگ برتر را ندارد و این گفته عیسی زاده باعث دلخوری پیشکسوتان و هوادران آبادانی شده است. اکنون در آبادان جو علیه باشگاه صنعت نفت و به خصوص عیسی زاده است که پس از اقدام نکردن برای خرید امتیاز تیم فولاد نوین بدجوری دل هواداران این تیم را آزرده است.
گروهی از هواداران آبادانی در گفت و گو با همشهری خواستار برکناری عیسی زاده از مدیر عاملی این باشگاه شدند، زیرا وی را متهم اصلی در حضور نیافتن تیمشان در لیگ برتر می‌دانند.
صنعت نفت دو فصل است که در لیگ دسته اول حضور دارد و فصل گذشته با وجود قرعه مناسب و شرایط مالی بهتر نسبت به دیگر تیم‌های هم گروهی نتوانست به لیگ برتر بازگردد و آن طور که در بازی های خانگی این تیم مشخص بود دیگر دل هواداران با این تیم نیست و طاقت دوری تیمشان را از لیگ برتر ندارند و تنها صعود این تیم به لیگ برتر می‌تواند عامل آشتی هواداران با این تیم پرطرفدار شود.

منافع شخصی در کار است
«حسن زنگنه»، هوادار صنعت نفت، که در شیراز ساکن است به همشهری گفت: نمی‌دانم چه دلیلی داشت که باشگاه صنعت نفت خواستار حضور در لیگ برتر نشد. آنها که دو فصل نتوانستند به لیگ برتر صعود کنند چرا اکنون که زمینه برای حضور مجدد این تیم در لیگ برتر فراهم بود از آن استفاده نکردند؟
زنگنه افزود: خواست هواداران حضور تیم در لیگ برتر بود. اما مسئولان این باشگاه به این خواسته هواداران توجهی نکردند و باید پاسخگو باشند.

آرزویی که بردل ماند
«مریم دلاوری» یکی دیگر از هواداران تیم صنعت نفت است که گفت: به عنوان یک آبادانی که علاقه خاصی به تیم صنعت نفت دارم علاقه‌مند حضور تیم صنعت نفت در لیگ برتر بودم، اما این آرزو بر دل ما باقی ماند.
وی گفت: مسئولان باید بدانند این تیم متعلق به مردم آبادان و هوادارانش است و بهتر بود به درخواست آنها برای خرید امتیاز فولاد نوین خوزستان توجه می‌کردند.
این شهروند آبادانی اظهار کرد: حضور در لیگ برتر می‌توانست موجی از شادی و انگیزه را در آبادان راه بیندازد، اما افراد سودجو این فرصت را از ما گرفتند و مانع حضور بازیکنان بزرگ در آبادان شدند.
وی افزود: باشگاه صنعت نفت هیچ احترامی به خواسته هواداران نگذاشت و مدیران آن تنها به منافع خودشان فکر کردند.

شناخت نامناسب از ورزش و مشاوران نابلد
«صادق خلفیان» دیگر هوادار آبادانی نیز گفت: تیم صنعت نفت دو فصل نتوانست از لیگ دسته اول به لیگ برتر صعود کند و هواداران خیلی خوشبین بودند این تیم با خرید امتیاز فولاد نوین خوزستان به لیگ برتر بازگردد، اما مسئولان صنعت نفت حتی حاضر به مذاکره در این خصوص نشدند.وی اظهار کرد: سکان هدایت باشگاه صنعت نفت دست کسانی است که از ورزش شناخت خوبی ندارند و تنها به فکر خود و اطرافینانشان هستند.
وی گفت: عیسی زاده در برنامه تلویزیونی اعلام کرد زیر ساخت‌ها برای حضور در لیگ برتر آماده نیست، اما نگفت چرا مربی که هیچ گونه عملکرد خوبی نداشت را در تیم حفظ کردند و نگفت دلیل آماده نبودن زیر ساخت چیست.

باشگاه به مدیران بومی و متخصص سپرده شود
«عباس بغلانی»، یکی دیگر از طرفداران تیم آبادانی با انتقاد از مسئولان باشگاه صنعت نفت گفت: مسئولان باشگاه صنعت نفت با نخریدن امتیاز تیم فولاد نوین خوزستان خیانت بزرگی در حق فوتبال آبادان کردند و ضمن برکناری باید مورد برخورد جدی مسئولان آبادانی قرار گیرند.
وی افزود: چطور می‌شود وقتی مسئولان استانی و محلی خواستار خرید امتیاز فولاد نوین خوزستان توسط صنعت نفت بودند مدیر عامل این باشگاه به راحتی این خواسته آنان را نادیده بگیرد.
بغلانی اظهار کرد: البته در تیم بازیکنانی حضور دارند که در صورت حضور صنعت نفت در لیگ برتر باید کنار گذاشته می‌شدند و همین مساله روی تصمیم مدیر عامل باشگاه تاثیر زیادی داشت.
این هوادار آبادانی گفت: هواداران اکنون خواهان برخورد جدی با عیسی زاده هستند و انتظار داریم این مدیر عامل که کارنامه موفقی هم ندارد کنار گذاشته شود و سکان هدایت این باشگاه به اهلش سپرده شود.

آبادانی‌ها می‌توانستند شور را به ورزشگاه‌ها برگردانند
یک کارشناس فوتبال در این باره گفت: صنعت نفت بهترین فرصت برای حضور در لیگ برتر را از دست داد و اکنون باید در کوران رقابت‌های لیگ دسته اول که در این فصل بسیار سخت است برای صعود به لیگ برتر تلاش کند. «باقر اسدی» افزود: حضور در لیگ برتر به سود فوتبال آبادان است و چرخه اقتصادی مناسبی نیز برای باشگاه صنعت نفت در لیگ برتر ایجاد می‌کرد و می‌توانست نقش مهمی در این زمینه داشته باشد اما مدیران صنعت نفت این مهم را نادیده گرفتند.
وی ادامه داد: البته حضور صنعت نفت در لیگ برتر می‌توانست به لیگ، گرمای خاصی دهد. زیرا فوتبال آبادان هوادارانی دارد که حضورشان در لیگ برتر آمار تماشاگران را افزایش می‌داد. اسدی اظهار کرد: احترام به هواداران و جامه عمل پوشاندن به خواست آنان در رأس هر باشگاه است. اما باشگاه صنعت نفت به این نکته کوچکترین توجه ای نداشت.

زیرساخت های مهیا نشده
«عبدالرضا برزگری»، بازیکن و سرمربی پیشین صنعت نفت، که محبوبیت خاصی بین هواداران آبادانی دارد نیز با انتقاد از مسئولان این باشگاه گفت: هواداران آبادانی انتظار داشتند امتیاز فولاد نوین به تیم صنعت نفت واگذار شود، اما مدیران صنعت نفت به این مهم توجهی نداشتند.
وی اظهار کرد: صنعت نفت یکی از تیم های پرطرفدار فوتبال ایران است که حضور نداشتن آن در بالاترین سطح فوتبال ایران کاملا مشخص است. برزگری افزود: شاید هواداران دیگر شهرهای ایران هم منتظر بازگشت تیم صنعت نفت به لیگ برتر هستند، اما در آبادان شرایط به گونه ای دیگر رقم ‌خورد و مدیران این باشگاه هرگز به این نکته توجهی نکردند.
وی گفت: اگر عیسی زاده معتقد است زیر ساخت‌ها این باشگاه برای حضور در لیگ برتر آماده نیست باید بگویم این زیر ساخت‌ها می‌توانست با بازگشت تیم به لیگ برتر مهیا شود.

خریدن امتیاز مساوی بود با سقوط
مدیر عامل باشگاه صنعت نفت آبادان درباره اقدام نکردن برای خرید امتیاز تیم فولاد نوین خوزستان گفت: وقتی عقبه ضعیفی داریم خریدن امتیاز فولاد نوین هیچ دردی از فوتبال آبادان دوا نمی کرد. خریدن امتیاز فولاد نوین مساوی بود با سقوط در فصل آتی.  «علی عیسی زاده» با اشاره به اینکه وقتی آبادان مدعی فوتبال بوده به نظر من خرید امتیاز از تیم دیگری زیاد به دل نمی چسبد، اضافه کرد: ما باید تیم فولاد نوین و بالاتر از آن باشگاه فولاد خوزستان را الگوی خودمان قرار بدهیم. تعجب من این است که چرا امروز موافقان خرید امتیاز فولاد نوین کمبودها و کاستی های فوتبال آبادان را حس نمی کنند؟
وی ادامه داد: ای کاش منطقی تر به این مقوله نگاه می کردیم، صنعت نفت به جای خرید امتیاز فولاد نوین باید راهی را که فولادی ها ظرف ۱۵ سال تا رسیدن به این مرحله طی کردند دنبال کند. خرید امتیاز یک تیم هیچ وقت حقانیت تیم خریدار را اثبات نمی کند.وی اظهار داشت: فولادی ها ظرف ۱۵ سال تنها ۲ مدیر عامل را تجربه کرده اند، در حالی که صنعت نفت ظرف ۱۴ سال گذشته ۹ مدیر عامل به خود دیده است. فولادی ها در این سال ها ۳ اکیپ مربی خارجی خوب آوردند تا تیم های پایه شان را تقویت کنند. برنامه ریزی در بخش فوتبال پایه فولاد طی این۱۵ سال بزرگترین خدمات را به این باشگاه کرد، تا جایی که وقتی به یک باره ۹ بازیکن از این تیم جدا می شود باشگاه هیچ خلائی را حس نمی کند. فولاد خوزستان خشت به خشت جلو آمده و نتیجه کار آنها هم برای همه از جمله ما قابل قبول و ارزشمند است. عیسی زاده در خصوص انتقاد کارشناسان آبادانی از عملکرد تیم صنعت نفت در فصل گذشته گفت: چطور بعضی از دوستان که مدعی کارشناسی هستند با نگاهی کاملاً منفی عملکرد ما را با چشم بسته می بینند، شما وقتی آماری از عملکرد تیم ندارید چطور مدعی این هستید که هیچ تغییر مثبت و رو به رشدی در باشگاه رخ نداده است؟ به نظر شما استفاده از ۱۷ جوان کاملاً بومی و بی تجربه که فقط در حد پایه ها بازی کرده‌اند و ریسک بازی کردن آنها را ما به جان خریدیم اتفاق مهم و چشمگیری نبوده است؟ وی افزود: وقتی ما ۱۷ بازیکن آبادانی را برای اولین بار در تاریخ باشگاه در ترکیب تیم جای می دهیم معنی این کارها بها دادن به بچه های جوان و آینده دار شهر نیست؟ آیا چون در حال حاضر بعضی از این کارشناسان در باشگاه فعالیتی ندارند باید مغرضانه پا روی حق بگذارند؟ این اصلا منصفانه نیست.

زمان نداشتیم
مدیر عامل صنعت نفت افزود: ما برنامه داشتیم، اما متاسفانه زمان نداشتیم. ما به صعود فکر می کردیم. ولی اصل برنامه ما جوانگرایی و بها دادن به جوانان آبادانی تشنه رشد و پیشرفت بود. شما بگویید ما چطور باید برای فوتبال آبادان دلسوزی می کردیم؟ سعی مان بومی گرایی بود، وقتی از۲۰  بازیکن خوزستانی ۱۷ نفر آبادانی را نادیده می گیرند به نظر شما عیب از ماست؟ ما کار خطایی انجام داده ایم؟ وقتی کارشناس ما باوجود اینکه اطلاعاتی از آمار و مسائل تیم نفت ندارد و واضح تر بگویم با جریانات روز باشگاه آشنا نیست مغرضانه قضاوت می کند گناه من به عنوان مدیر عامل چیست؟

بهترین های استان در کنار جوانان بومی
وی درباره فصل جدید اظهار کرد: در فصل آینده یک ماراتن ۳۸ مسابقه ای داریم، ولی از یک بابت خیال مان آسوده است که تیم جوان صنعت نفت حالا مملو از بازیکنان با تجربه است. فصلی که گذشت هم به بچه های ما انگیزه داد هم تجربه آنها را چند برابر کرد، اما چون علاوه بر جوان گرایی هدف دیگری هم در نظر داریم، به طور قطع به صعود به لیگ برتر هم بسیار امیدواریم.
وی در پایان بیان کرد: قطعا ما برای حضوری پررنگ و قوی تر در فصل جدید رقابت ها به چند مهره جدید و صاحب تجربه که بتوانند ما را در راه رسیدن به اهداف مان کمک کنند نیاز داریم. .البته ابتدا قصد داریم از چهره های خوش نام و با تجربه خوزستانی بهره ببریم. بازیکنان خوزستانی از نظر ما چون با فضای فوتبال منطقه کاملاً آشنایی دارند هر نظر گزینه اصلی ما هستند. امیدوارم بتوانم بهترین های استان را برای تشکیل یک تیم قوی به جمع جوانان جویای نام تیم صنعت نفت اضافه کنم.

منبع: مسعود گادار – روزنامه همشهری

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.