آتش سوزی زباله های اهواز پس از ۹ روز مهار شد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: فرماندار ویژه آبادان گفت : برای برطرف کردن شوری آب شرب منطقه تلاش می کنیم .

ساکنان هفتادوهشت روستای آبادان همچنان از وضع شوری آب ناراضی و معترض هستند و تصفیه خانه شهید کشتکار آبادان تامین کننده آب این روستاها روزانه سی و پنج هزار مترمکعب آب بهمنشیر را تصفیه و برای چهارده هزار خانوار این روستاها ارسال می کند.
کمتر از یک ماه است که شوری آب روستاهای آبادان اعتراض روستاییان را در پی داشته است موضوعی که امروز مسئولان و در راس آنها معاون استاندار و فرماندار ویژه را به مبدا ارسال آب کشاند.
فرماندار ویژه آبادان در بازدید از سامانه آبرسانی منطقه و بررسی مشکلات موجود گفت: برای حل مشکل شوری آب شهری صدهزار مترمکعب آب از طرح غدیر و سد کرخه اضافه شده است.
شهبازی افزود : در مرحله بعد با بررسی میدانی وضع آب آشامیدنی روستاها مقرر شد یک واحد آب شیرین کن به آبادان منتقل شود که با تحویل ده هزار مترمکعب آب مقداری از مشکل رفع شود.
معاون استاندار یادآورشد: تلاش می کنیم بین پنج تا ده هزار لیتر آب نیز از محل آب غدیر یا همان سد کرخه وارد چرخه آب روستایی کنیم چرا که هم اکنون میزان مصرف آب روستایی سی و پنج هزار متر مکعب در شبانه روز است.
وی افزود همچنین مقرر شد پمپهای مکش آب هنگام کاهش ای سی پایین و دبی بالاتر رودخانه روشن شود.
کارشناسان تصفیه آب علت افزایش ای سی یا همان سختی آب و همچنین شوری آن را ایجاد سدهای متعدد بر روی رودخانه کارون بویژه سد گتوند می دانند که در اوج مصرف یعنی از اوایل اردیبهشت تا پایان تابستان املاح فراوانی را با خود حمل می کنند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.