تکرار صحبت های نائب رییس شورای شهر آبادان درباره شهردار: پروژه‌های شهرداری آبادان فاقد اندیشه صحیح است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:  شجاع زویدات با اشاره به صحبت‌های پیشین خود در ارتباط با شهردار و شهرداری اظهار کرد: از آنجایی که اظهاراتم کلی و در قالب کنایه بود لذا برداشت‌های متفاوتی از سوی افراد مختلف در این باره شد که این مسئله به هیچ‌وجه اصل موضوع را تغییر نمی‌دهد.

وی اضافه کرد: عده‌ای با برداشت‌های بدون علم و به نظر من، بدون احترام به خرد اجتماعی مردم فهیم شهر سعی داشتند تا با عوام‌فریبی و صد البته سیاسی‌کاری که قاعده شهر آبادان است مرا با گفته‌هایم محکوم کنند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر آبادان تصریح کرد: وقتی مردم از همه چیز خبر دارند فقط کافی‌ است تا مطلبی را به شکل کلی بگویی تا همه متوجه شوند، از این پس با جرات بیشتر وارد برخی مباحث می‌شوم.

زویدات افزود: به عنوان یک فرد حقوقی و به عنوان عضو شورا که ناظر بر کار شهردار است حرف‌هایم را می‌گویم، نظراتم شخصی است و مربوط به همه اعضای شورا نیست.

*مسئله سکونت شهردار در آبادان هنوز محرز نشده است

وی با اشاره به طرح استیضاح شهردار آبادان یادآور شد: موضوع عدم سکونت شهردار در شهر که دلایل زیادی را نیز برای طرح این سئوال داشتیم یکی از موارد پرسش شده بود که با وجود پاسخ شهردار مبنی بر اینکه اهل و یا به عبارتی شهروند این شهر هستم دلیل قانع‌کننده‌ای نبود و مسئله سکونت وی در شهر هنوز هم برای ما محرز نشده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر آبادان با بیان اینکه شهردار، شهروند و یا بچه آبادان به شمار نمی‌رود، ادامه داد: برخی از منتقدان در اظهارات پیشین من که به شکل کلی ارائه شد برداشت‌های متفاوتی داشتند و گفتند طرح موضوع دزفولی و یا آبادانی بودن شهردار یک نگاه ناسیونالیستی است.

زویدات گفت: به عنوان فرزند این شهر به اندازه کافی از سابقه شهرم آگاهی دارم و می‌دانم که آبادان از دیرباز محل اسکان و یا تردد قومیت‌ها و طوایف مختلف به واسطه کار بوده و است.

وی در ادامه به بیان گزارشی از سابقه فرهنگی و اجتماعی شهر آبادان از گذشته تاکنون پرداخت و افزود: سال‌ها پیش از انقلاب اسلامی در زمان عبدالرسول قانمی که نماینده تام الاختیار سید ابوالحسن اصفهانی بود در آبادان تنها چهار مسجد پیروز، ایروانی‌ها، کردها(محمدی) و رنگونی‌ها وجود داشت.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر آبادان بیان کرد: در آن زمان که آبادان معجونی از حضور قومیت‌های مختلف با فرهنگی‌های گوناگون در شهر شده بود بنا به سفارش قانمی هر کدام از اقوام برای خود حسینیه احداث کردند که از جمله آنها می‌توان به حسینیه بوشهری‌ها، بلوچ‌ها، عرب‌ها، اصفهانی‌ها، جهرمی‌ها، بختیاری‌ها و غیره اشاره کرد.

زویدات همچنین با اشاره به نقش روحانیون در دوران انقلاب و جنگ در آبادان از آیت‌الله سبحانی، شهید مطهری، بهشتی، میرباجی، سید محمد هاشمی (فدائیان اسلام)، آیت‌الله عبدالستار اسلامی، آیت‌الله شیخ عبدالمنعم، شیخ کاظم الحجری، کردحوک شیخ عیسی طرفی، آیت‌الله صدر هاشمی، آیت‌الله سلطانی، آیت‌الله قیاسی، آیت‌الله شیخ علی بدری، شیخ علی طرفی و آیت‌الله جمی به عنوان برخی از روحانیونی نام برد که یا در مبارزات پیش از انقلاب و چه در زمان جنگ در آبادان فعالیت داشتند.

*شهردار گفت قصد کاندیداتوری مجلس را ندارد

وی بار دیگر با اصرار و تاکید بر اظهار نظراتش در مورد شهردار تصریح کرد: زمانی که قصد انتخاب شهردار را داشتیم بسیاری از اعضا، سوالشان از وی این بود که آیا قصد کاندیداتوری مجلس را دارد یا خیر؟ او در پاسخ گفت «خیر و تعهد ثبتی می‌دهم که کاندیدا نمی‌شوم».

نایب رئیس شورای اسلامی شهر آبادان یادآور شد: اگر شهردار به هر بهانه‌ای قصد کاندیداتوری مجلس را داشته باشد، به عنوان عضو کوچک این شورا از مردم عذرخواهی می‌کنم زیرا در انتخابم اشتباه کردم.

زویدات گفت: شاید برخی‌ها بگویند اشتباه در چه چیزی؟ اگر کسی تحت عنوان شهردار که گفته قصد کاندیداتوری را ندارد بیاید و کار کند و از این طریق برای خود کسب عنوان کند و الان بخواهد کاندید شود این کار صحیح نیست.

وی ادامه داد: کار کردن برای مردم باید مخلصانه و نه با اندیشه کاندیداتوری انجام شود که اگر چنین باشد به واسطه انتخابمان شرمنده مردم و خدا هستیم.

*از مردم برای انتخاب اشتباهمان عذرخواهی می‌کنیم

زویدات افزود: برخی‌ها از خیلی پیش‌تر به ما می‌گفتند که کارهای شهردار رنگ و بوی تبلیغاتی دارد و ما این را رد می‌کردیم ولی اگر این مسئله با کاندیداتوری شهردار محرز شود باید به صراحت به مردم بگوییم که اشتباه کردیم و عذرخواهی می‌کنیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر آبادان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه تغییر مدیران شهرداری به صلاح شهرداری، شورا و حتی مردم هم نیست، اظهار کرد: شهردار آبادان در گفت‌وگو با رسانه‌ها بازنشستگی مدیرانش را دستاویزی برای الزام انجام تغییرات عنوان کرده و این در حالی‌ است که تنها معاون بازنشسته وی توسط خود شهردار، نامه ماندگاری‌اش تا آذرماه امسال از استاندار دریافت شده، ولی اینکه چرا شهردار دست به انجام تغییرات می‌زند موضوعی است که نمی‌خواهیم آن را موشکافی کنیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر آبادان یادآور شد: در موضوع درآمدهای ناشی از عوارض آلایندگی حرف ما این نیست که کاری انجام نشد، ما می‌گوییم ایده درست و جدیدی برای صرف این اعتبارات نبود.

زویدات اضافه کرد: متاسفانه برخی‌ها تنها فکرشان آن است که چند خیابان آسفالت شود و یا زمین چمن و فضای سبزی به هر شکلی ایجاد شود ولی به هر حال این کار نیز تاکتیکی است و در آن فکر و ایده و خلاقیت وجود ندارد.

*پروژه‌های شهرداری آبادان فاقد اندیشه صحیح است

وی بیان کرد: شهرداری آبادان فاقد یک اتاق فکر است، پروژه‌هایی که توسط شهرداری اجرا می‌شود فاقد اندیشه صحیح و به دور از اولویت‌ها و نیازمندی‌های شهر است.

زویدات افزود: برخی ایراد می‌گیرند که چرا در این برهه از زمان که نزدیک انتخابات مجلس است از شهردار انتقاد می‌کنید، به نظر ما مدارا کردن تا حدی و تا جایی و بیشتر از این به صلاح هیچکس نیست.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر آبادان اظهار کرد: برخی شائبه آن را دارند که شاید بخواهم کاندیدا شوم که چنین سخن می‌گویم، باید خیالشان را راحت کنم که برای کاندیداتوری مجلس حداقل سن باید ۳۰ سال باشد و این در حالی‌ است که نوروز امسال ۲۸ ساله شدم و تحت هیچ شرایطی قصد کاندیداتوری مجلس حتی در ادوار دیگر را نیز ندارم.

وی در پایان بیان کرد کرد: اینکه مردم آبادان به من اعتماد کردند و مرا به عنوان عضوی از شورا انتخاب کردند قدردانی می‌کنم و تمام تلاش خود را برای خدمت کردن به مردم در همین شورا به‌کار می‌برم.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.