درآمدهای شهرداری آبادان به هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رییس شورای اسلامی شهر آبادان گفت:تمامی منابع درآمدی شهرداری این شهر در سال جاری محقق شد و این درآمدها از یک هزار میلیارد ریال پیش بینی شده با ۲۰ درصد افزایش به هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

حمید حنظل عیدانی روز پنجشنبه در نشست خبری با رسانه های محلی شهرستان، با بیان عملکرد شورای اسلامی شهر در سال جاری در خصوص برنامه های آتی این شورا برای تحقق توسعه پایدار در این شهر سخن گفت.

وی ادامه داد:با مصوبه شورای شهر آبادان، ۶۰ درصد اعتبارات شهرداری برای هزینه های جاری و ۴۰ درصد اعتبارات نیز برای اجرای پروژه های عمرانی مصرف شد که افزایش درآمدهای شهرداری نیز به سمت تکمیل طرح های عمرانی سوق یافت.

حنظل عیدانی در ادامه همچنین از عملیاتی شدن ۱۵۶ پروژه با اعتباری بیش از ۴۱۶ میلیارد ریال اعتبار خبر داد و گفت:۵۹ پروژه عمرانی با ۲۸۸ میلیارد ریال در شهر فعال است و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیز برای برخی پروژهای عمرانی هزینه شده است.

رییس شورای اسلامی شهر آبادان با بیان مشکلات اجرای برخی طرح های عمرانی شهر نیز، افزود:پنج پروژه شهری به علت مشکل تملک زمین و مسائل حقوقی راکد مانده است که شورای اسلامی شهر با رایزنی در حال رفع مشکل این پروژه ها است.

حنظل عیدانی همچنین با تاکید بر لزوم افزایش کیفیت در اجرای همه طرح های عمرانی شهری، اضافه کرد:شورای شهر در تلاش است تا کیفیت لازم در اجرای پروژه های شهری افزایش یافته و مشارکت مردمی نیز در نظارت بر کار گسترش یابد.

وی با بیان مشکلات انباشته در مسیر توسعه پایدار شهری، از وضعیت نامناسب بازار ماهی فروشان آبادان انتقاد کرد و افزود:لازم است در این بازار، موارد بهداشتی بیش از گذشته رعایت شود و شورای شهر و شهرداری نیز در خصوص حل معضلات این بازار راهکارهایی نظیر انتقال آن را در دست بررسی دارند.

رییس شورای اسلامی شهر آبادان گفت: همچنین شبکه دفع فاضلاب مرکز شهر نیز مشکلات خاصی دارد و به دلیل قدیمی بودن این شبکه، برای مردم مشکلاتی به همراه داشته است.

وی تصریح کرد:از شرکت آب و فاضلاب خوزستان در این خصوص گلایه داریم، زیرا با وجود اینکه قول های زیادی برای رفع مشکل فاضلاب آبادان داده شده است، تاکنون این قول ها اجرایی نشده است.

وی از استاندار خوزستان نیز خواست، توجه ویژه ای به تامین اعتبارات اجرای دفاع شبکه فاضلاب شهر آبادان داشته باشد.

حنظل عیدانی در ادامه از شورای شهر به عنوان ناظر بر عملکرد شهرداری و متولی همه امور شهر یاد کرد و گفت:برای تحقق این هدف، رایزنی هایی با مسئولان استانی نظیر شرکت گاز برای تامین زیرساخت های شهری انجام شده است.

رییس شورای شهر آبادان همچنین با بیان خواسته های اعضای شورا از شهرداری، گفت:از شهردار آبادان نیز، انتظار داریم پروژه هایی را که در دستور کار قرار داده است با کیفیت بهتری انجام دهد تا شاهد دوباره کاری در برخی امور شهر و هدر رفت اعتبارات نباشیم.

رییس شورای شهر آبادان همچنین با بیان اقدامات این شورای برای ساماندهی زیرساخت های شهر، افزود:برای اجرای آسفالت همه خیابان های شهر به پنج هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است، در حالی که مجموع بودجه شهرداری در سال آینده دو هزار و صد میلیارد ریال می باشد، البته سازمان منطقه آزاد اروند نیز بودجه دو هزار پانصد میلیارد ریالی برای اجرای نهضت آسفالت در خیابان های شهر در نظر گرفته است.

به گزارش ایرنا، در این نشست، اعضای شورای اسلامی شهر نسبت به ارائه عملکرد سالانه خود در کمیسیون های تخصصی این شورا اقدام کردند.

اقدامات شهرداری در خصوص تفکیک زباله از مبداء، تامین زیرساخت های شهری نظیر گاز و رفع قطعی برق، زیباسازی معابر و خیابان های شهر، تامین پارکینگ در خیابان های پر تردد، برندسازی نمادهای شهری، ساخت بوستان های شهری و تامین فضای سبز و ساماندهی دستفروشان از پرسش های خبرنگاران در این نشست بود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.