نماینده آبادان: طرح های انتقال آب از سرشاخه های کارون،روند انتشار ریزگردها راسرعت بخشید

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت:اجرای غیرکارشناسی طرح های انتقال آب از سرشاخه های کارون، خشک شدن منابع زیرزمینی خوزستان و افزایش روند انتشار ریزگردها در استان را به همراه داشت.

جواد سعدون زاده سه شنبه در جمع مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان های آبادان و خرمشهر، گفت:انتقادات فراوانی از سوی کار شناسان در زمینه انتقال آب از سرچشمه های کارون به فلات مرکزی ارائه شده است و کارشناسان نیز بر غیرکارشناسی بودن این طرح ها اتفاق نظر دارند.

وی با بیان بروز پدیده گرد و غبار در استان خوزستان، تصریح کرد:بی توجهی به تامین حق آبه تالاب های شادگان و هورالعظیم و اجرای طرح های انتقال آب از سرشاخه های کارون باعث شد تا امروز معیشت و زندگی پنج میلیون شهروند خوزستانی در مخاطره قرار گیرد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود:برداشت بی رویه آب از سرشاخه های کارون که سال ۱۳۵۸ به عنوان میراث ملی کشور ثبت شد، مهم ترین استان اقتصادی کشور را با چالش های فراوان مواجه کرد.

وی اظهار داشت:بحران بی آبی کارون و ادامه هجوم ریزگردها به استان خوزستان اشتغال، کشاورزی و اقتصاد استان را تهدید می کند و از سوی دیگر باعث فرار مغزها از استان می شود.

سعدون زاده در بخش دیگری از سخنانش، گفت:دشمن با تحریم اقتصادی کشور قصد دارد بین مردم و نظام جمهوری اسلامی فاصله ایجاد کند و این مهم، وظیفه مسئولان در خدمت به مردم را سنگین تر کرده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین، تنها راهکار مقابله با تحریم ها را اجرای دقیق منویات رهبری در اقتصاد مقاومتی دانست و افزود:برای تحقق این هدف، باید از ظرفیت های داخلی استفاده کرد.

روز پدیده گرد و خاک طی دو هفته اخیر در استان خوزستان باعث مختل شدن زندگی مردم شد ؛ بطوریکه در ۱۲ شهرستان استان خوزستان و از جمله کلانشهر اهواز تمامی مدارس مقاطع مختلف در سه روز متوالی پایان هفته گذشته تعطیل شد.

موضوع پیگیری وضعیت ریزگردها با دستور رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری کشورمان با جدیت بیشتری در حال بررسی است.

اجرای طرح های انتقال آب از سرشاخه های کارون به فلات مرکزی ایران، انتقادهایی را از سوی جمعی از سیاسیون و کارشناسان به همراه داشته است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.