مردم فریب تبلیغات برخی عطاری‌ها را نخورند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان نسبت به افزایش روزافزون عطاری‌های غیرمجاز هشدار داد و از مردم خواست که فریب تبلیغات غیرواقعی برخی از عطاری‌ها را نخورند.

مرتضی جعفری اظهار داشت: طی چند سال اخیر به دنبال استقبال مردم از طب سنتی و داروهای گیاهی، عطاری‌ها رشد روزافزونی داشته‌اند که برخی از آنها مجوز فعالیت ندارند.

وی تاکید کرد: فروش دارو از جمله داروهای شیمیایی و گیاهی بسته‌بندی شده و مکمل‌های غذایی (ویتامین‌ها) در عطاری‌ها مجاز نیست و باید در این زمینه مراقب بود.

معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان تاکید کرد: تبلیغاتی تحت عناوین داروهای تقویت جنسی، افزایش و کاهش‌دهنده وزن، ضددرد، هورمونی، ضد فشار خون، ضدچربی، ضد ام‎‌اس و ترک اعتیاد در پشت شیشه عطاری‌ها غیرقانونی بوده و فروش دارو در این مکان‌ها تخلف محسوب می‌شود.

این مقام مسئول دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: فروش این داروها چه گیاهی و چه شیمیایی از مصادیق دخالت در امر درمان به شمار می‌رود.

وی افزود: برخی عطاری‌ها با سوءاستفاده از باورهای مردم از جمله بی‌ضرر بودن داروهای گیاهی اقدام به تجویز و فروش ترکیبات دارویی با ماهیت نامعلوم برای درمان بیماری‌ها می‌کنند که عوارض آنها را نمی‌توان پیش‌بینی کرد.

معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: این داروها در بسیاری از موارد تهدید کننده سلامت بوده و ممکن است بیماری را تشدید کند بنابراین ضرورت دارد در خصوص ساماندهی وضعیت عطاری‌ها اقدامات لازم صورت گرفته تا هم به نظام سلامت آسیب نرسد و هم کار و حرفه مقدس عطاری‌های خوش‌سابقه خدشه‌دار نشود.

جعفری در پایان افزود: در همین راستا هفته گذشته بازدیدهای گسترده‌ای به صورت مشترک توسط بازرسان دارویی معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان و ماموران اداره اماکن نیروی انتظامی انجام گرفت که مقادیر بسیار زیادی از داروها و محصولات غیرمجاز در سطح عطاری‌های شهرستان‌های آبادان و خرمشهر کشف و ضبط شد.

فارس/
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.