افزایش ۱۰۰ درصدی بودجه شهرداری آبادان

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: شهرداری آبادان گفت: در تدوین بودجه سال ۹۴ شهرداری آبادان، میزان آن ۱۰۰درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته شده است.

محمود‌رضا شیرازی عصر امروز در جلسه شورای شهر آبادان حضور یافت و بودجه درخواستی شهرداری آبادان را به رئیس این شورا تحویل داد و اظهار کرد: با توجه به تغییر و تحولات منطقه آبادان و پیوستن این جغرافیا به منطقه آزاد اروند، اقدامات رو به پیشرفت شهرداری و شورای شهر این شهرستان و رویکردها نسبت به عمران در این شهرستان از پیشرفت خوبی برخوردار شده است.

وی ادامه داد: برای سال ۹۴ این شهرداری ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی شده است که ۱۰۰درصد نسبت به سال ۹۳ پیشرفت داشته است.

شهرداری آبادان تصریح کرد: برای نخستین بار در بودجه سال ۹۴ هزینه‌ جاری این شهرداری ۴۲ درصد پیش‌بینی شده است که در مقایسه با سال ۹۳ کاهش ۱۸ درصدی داشته است و در عوض بودجه عمرانی این شهرداری را به عدد ۵۸ درصد رسانده‌ایم.

شیرازی اضافه کرد: پیش بینی شده است که ۱۵ درصد از بودجه، از محل درآمد عوارض بر ارزش افزوده کسب شود، همچنین ۲۲ درصد نیز از محل عوارض آلایندگی در نظر گرفته شده در حالی که این مقدار در سال گذشته بالغ بر ۴۲ درصد بوده است.

وی عنوان کرد: بر روی کمک‌های سازمانی شهر آبادان که عمدتاً از جانب سازمان منطقه آزاد اروند است، ۲۰ درصد حساب باز کرده‌ایم، چرا که این سازمان فقط برای پروژه‌های عمرانی این مبالغ را به شهرداری آبادان پرداخت می‌کند.

شهردار آبادان درآمد حاصل از صدور مجوزهای ساختمانی در این شهرستان را برای سال ۹۴، بیش از ۴۳ درصد پیش‌بینی کرد و افزود: در سال ۹۳ این رقم بالغ بر ۴۷ درصد عنوان شده بود.

شیرازی افزایش ۷۱ درصدی را در بحث تملک اراضی پیش‌بینی کرد و یادآور شد: در بودجه سال ۹۴ بالغ بر ۶ میلیارد تومان برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

این مسئول تاکید کرد: پیش‌بینی درآمد شهرداری آبادان در لایحه بودجه سال ۹۴ در بخش IT و فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات افزایشی ۱۷۲ درصدی داشته است.

وی ابراز کرد: برای اصلاح کانال آب‌های سطحی ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده، و در امر بهسازی مسیرهای شهری ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی کرده‌ایم.

شهرداری آبادان از پیش بینی ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی این شهرداری برای پوشش کانال انهار در این شهرستان خبر داد و افزود: در بخش پیاده‌رو‌سازی ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و ۷ میلیارد تومان برای ساماندهی ترافیک در سال ۹۴ پیش بینی شده است.

شیرازی اشاره کرد: در هزینه‌های سال ۹۴ مبالغی نیز برای احداث ساختمان مرکزی شهرداری آبادان و ایستگاه‌های آتش‌نشانی مشخص شده است.

شهردار آبادان برای امر احداث خیابان در این شهرستان ۳۴ میلیارد تومان هزینه را پیش‌بینی کرد و ادامه داد: این مبلغ ۳۱۰ درصد نسبت به سال ۹۳ پیشرفت اعتبار داشته است.

وی همچنین از افزایش بودجه پروژه‌های مراکز انباشت و ماشین حمل زباله، بهبود بافت فرسوده و احداث بازارهای روز در آبادان خبر داد و تصریح کرد: ۹۰۰ میلیون تومان برای ساخت سرویس‌های بهداشتی در شهر آبادان اختصاص داده شده است.

شهردار آبادان تشریح کرد: همچنین در سال ۹۴ پروژه‌هایی نظیر بازار خرما و صنایع شهر آبادان، احداث روگذر مقابل پالایشگاه (روگذر شهید تندگویان)، تقاطع غیر‌هم‌سطح میدان طیب و تکمیل ورزشگاه شهرداری در برنامه‌های این شهرداری گنجانده شده و کلنگ‌زنی خواهند شد.

شیرازی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین بودجه مناطق سه‌گانه شهرداری آبادان به تفکیک، ۱۱ میلیارد تومان برای منطقه یک، ۱۵ میلیارد تومان منطقه دو و ۱۳ میلیارد تومان نیز برای شهرداری منطقه‌ سه آبادان در نظر گرفته شده است.

فارس/

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.