جمع آوری معتادان و افراد بی خانمان آبادان

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: دادستان آبادان از آغاز اجرای طرح جمع آوری معتادان پرخطر و افراد بی خانمان این شهر از ماه جاری خبر داد.

احمد شیرعلی زاده افزود: معتادان پرخطر و افراد بی خانمان پس از جمع آوری به مراکز مجاز ترک اعتیاد مجاز معرفی شده و تحت دوره مراقبتی قرار می گیرند.

وی اظهار داشت: با تغییر رویکرد قانونگذار به سمتی که در مرحله نخست، اعتیاد به عنوان آسیب اجتماعی شناخته شده است، به معتاد نیز فرصت داده می شود تا در مراکز ترک اعتیاد نسبت به ترک اعتیاد خود اقدام کنند.

شیرعلی زاده ادامه داد: اگر معتادان در مراکز ترک اعتیاد موفق به ترک اعتیاد شوند، با آن برخورد قضایی نمی شود، در غیر این صورت با آنها به جرم بزه برخورد شده و به تحمل شش ماه حبس محکوممی شوند.

وی با بیان اهمیت مقابله با فروشندگان کلان و توزیع کنندگان خرد مواد مخدر، گفت: بنا به درخواست نیروی انتظامی آبادان احکام قضایی برای بازداشت آنها صادر شده است.

دادستان آبادان همچنین با یادآوری برگزاری مانور مقابله با اعتیاد در این شهر، گفت: برگزاری مانور در یک روز به این معنی نیست که مبازره با اعتیاد تنها در این یک روز و یک هفته صورت می گیرد بلکه مبارزه با فروش و مصرف مواد مخدر در طول سال از سوی دستگاه های قضایی، نیروی انتظامی و شورای مبارزه با مواد مخدر در حال انجام است.

وی گفت: آبادان، شهری مرزی است و قاچاقچیان عمده از آن به عنوان یکی از مناطقی صادرات مواد مخدر به سایر کشورهای استفاده می کنند و طی یکی دو سال اخیر با همکاری اداره اطلاعات و هم افزایی اطلاعات با پلیس مواد مخدر کشفیات خوبی در منطقه صورت گرفته است.

دادستان آبادان کشف و ضبط ۳۵ کیلو مواد مخدر شیشه به مقصد کشورهای همسایه را یادآور شد و گفت: در سال گذشته با تلاش های اطلاعاتی، امنیتی و امنیتی، باندهای قاچاق شیشه با ۱۰ کیلوگرم بار نیز کشف شده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.