پالایشگاه آبادان و مشکلات پرداخت عوارض آلایندگی

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:  نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، رئیس شورای شهر آبادان و مدیر روابط عمومی پالایشگاه آبادان در خصوص هزینه کرد درآمدهای شهرداری از محل عوارض پالایشگاه موضع گیری کردند.

محمد سعید انصاری نماینده مردم آبادان گفت: معتقدم شهرداری باید منابع حاصل از آلایندگی را در راستای افزایش سرانه فضای سبز هزینه کند و پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان از این محل درست نیست.

وی اظهار داشت: مردم شهر آبادان از آلودگی شهر ناشی از عملکرد نادرست پالایشگاه بیشترین صدمه را می بینند و باید با ایجاد فضای سبز مناسب شهر سالمی برای مردم ساخت.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، سازمان محیط زیست را تنها مرجع اعلام میزان آلایندگی دانست و ادامه داد: این سازمان با بررسی کارشناسی میزان آلایندگی هوای آبادان را نسبت به سایر شهرهای همجوار مشخص کند.

****

رییس شورای اسلامی شهر آبادان نیز در این خصوص به ایرنا گفت:طبق قانون عوارض آلایندگی باید صرف توسعه فضای سبز و خدمات اجتماعی شهروندان شود.

حمید حنظل عیدانی افزود: مردم مبلغی از درآمد خود را با توجه به میزان آلایندگی موجود در فضای شهر آبادان صرف هزینه های درمانی خود می کنند که این موضوع، مورد توجه قرار نگرفته است.

وی اظهار داشت: شورای اسلامی شهر آبادان نیز در سوالی از شهردار درخواست کرده تا منابع درآمدی واریزی به حساب شهرداری آبادان از عوارض آلایندگی پالایشگاه و پتروشیمی را از سال ۸۸ تاکنون را مشخص کند.

***

مدیر روابط عمومی پالایشگاه آبادان نیز به ایرنا گفت: پالایشگاه آبادان همه ساله سهم خود را از محل عوارض آلایندگی به اداره امور مالیاتی آبادان پرداخت کرده است.

فرشید خائیز گفت: سال ۹۰ حدود۳۶۰ میلیارد ریال، ۹۱ بیش از ۴۷۰میلیارد ریال و ۹۲ نیز ۶۱۰ میلیارد ریال در قالب عوارض آلایندگی پرداخته شده است.

مدیر روابط عمومی پالایشگاه آبادان گفت: بر اساس اسناد، شش ماهه نخست امسال نیز ۳۳۰ میلیارد ریال بایت عوارض آلایندگی از سوی این شرکت به اداره امور مالیاتی پرداخت شده است.

واحد ‘SRP’ پالایشگاه آبادان از ۱۸ آبان به دستور دادستان به علت تصاعد گاز گوگرد واحد آلوده کننده تعطیل شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.