اجرای حکم اعدام ۳ قاتل در بناب

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: حکم قصاص سه آدم ربا در شهرستان بناب از توابع استان آذربایجان شرقی که در مهر ماه امسال پس از ربودن دختری ۱۲ ساله، وی را به قتل رسانده بودند، روز چهارشنبه اجرا شد.

حکم مجازات این سه نفر به نام های حامد فرزند رحیم، سیاوش فرزند پناهعلی و علی فرزند ابراهیم صبح امروز در ملاء عام به اجرا درآمد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بناب در حاشیه اجرای این حکم به خبرنگاران گفت: این سه قاتل و آدم ربا، مقتوله را زمانی که از مدرسه به خانه برمی گشت، پس از پیاده شدن از سرویس مدرسه ربوده و با تماس تلفنی برای آزادی او درخواست ۶۰ میلیارد ریال پول کرده بودند.

سعید قاسمی وند افزود:آدم ربایان به خانواده مقتوله ۴۸ ساعت فرصت داده بودند که پس از تهیه پول در دومین تماس تلفنی محل قرار خود را اعلام کنند.

وی گفت: انتظار برای تماس دوباره آدم ربایان ناشناس بی فایده بود و بعد از گذشت دو روز از ربوده شدن کودک ماموران که این موضوع را مشکوک می دانستند تحقیقات تازه ای را برای پی بردن به سرنوشت گروگان و محل اختفای آدم ربایان آغاز کردند.

به گفته قاسمی وند با توجه به این که تماس تلفنی از سوی گروگان گیران با پدر مقتوله صورت نگرفته بود، نیروهای امنیتی و قضایی برای ردیابی آنان وارد عمل شدند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بناب افزود: آدم ربایان در ۴۸ ساعت اول آدم ربایی از ترس دستگیری، گروگان خود را با طناب خفه کرده و جسدش را در حیاط خانه پدری یکی از آدم ربایان دفن کرده بودند.

قاسمی وند اظهار کرد: با گذشت ۶ روز از ربوده شدن کودک کارآگاهان توانستند آدم ربایان را شناسایی و آنها را دستگیر کنند.

وی افزود: وقتی راز قتل گروگان فاش شد، ساعت ۱۲ شب سیزدهم مهرماه جسد او کشف و شناسایی شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بناب خاطرنشان کرد: تحقیقات مقدماتی در دادسرای این شهرستان انجام شد و پس از صدور قرار مجرمیت هر سه متهم به جرم مشارکت در آدم ربایی، قتل عمد و مخفی کردن جسد مقتوله، پرونده متهمان همراه با کیفرخواست از محاکم قضایی استان به دادگاه کیفری آذربایجان شرقی فرستاده شد.

قاسمی وند افزود: پس از اینکه جلسه محاکمه در دادگاه کیفری استان برگزار شد و هر سه متهم به جرم آدم ربایی به ۱۵ سال حبس و از بابت مشارکت در قتل عمد به قصاص نفس محکوم شدند، پرونده برای تایید به شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور ارسال و در آنجا نیز رای دادگاه کیفری استان تایید شد.

دادستان بناب از فقر فرهنگی و دوری از آموزه های دینی به عنوان عوامل وقوع جرم و بزهکاری در جامعه نام برد و تاکید کرد: با تقویت این عوامل و بارور کردن اعتقادات دینی مردم می توان از زمینه های وقوع جرم جلوگیری کرد، اما در کنار آن دلایل وقوع بزهکاری هم باید آسیب شناسی شده و با آن برخورد شود.

شهرستان بناب با ۱۲۵ هزار و ۲۰۹ نفر جمعیت در ۱۱۹ کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی و در دامنه کوه سهند و در جلگه ای حاصل خیز واقع شده است.

این شهرستان از سمت شمال به شهرستان عجب شیر، از سمت جنوب به شهرستان ملکان، از سمت شرق به شهرستان مراغه واقع در دامنه کوه سهند و از سمت غرب به دریاچه ارومیه محدود شده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.