مجلس باید بودجه ۹۴ را بر پایه نفت ۶۰ دلاری تصویب کند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: نائب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدم مجلس باید بودجه سال آینده را بر نفت ۶۰ دلاری محاسبه و تصویب کند.

محمد سعید انصاری پنجشنبه افزود: باید این واقعیت تلخ را قبول کنیم که دیگر نمی توان به قیمت پرنوسان نفت، دل ببندیم.

وی با بیان توطئه های دشمنان برای کاهش قیمت نفت، گفت: کاهش قیمت نفت، توطئه ای سیاسی است و برخی از این موضوع، اقتصاد ایران را هدف قرار داده اند تا میزان تاثیرگذاری این کشور را در تحولات منطقه ای و جهانی کاهش دهند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی راه برون رفت از توطئه جدید علیه اقتصاد کشور را اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری و کاهش اتکای دولت به منابع صادرات نفت دانست و افزود: هر چند این امر به اقتصاد دولتی و مردم تاثیر منفی خواهد گذاشت ولی در نهایت اقتصاد را از اتکا به فروش نفت بی نیاز می کند.

انصاری برگزاری همچنین با یادآوری برگزاری نمایشگاه توانمندی صنعت نفت در اهواز، عنوان کرد: امروز به واسطه تحریم ها توانستیم بسیاری از قطعات حساس و تاثیرگذار در صنعت نفت را در کشور تولید کنیم.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: می توان با اتکا به داشته های اقتصادی و تجاری و نیروی انسانی کارآمد کشور را به گونه ای اداره کرد که احتیاجی به منابع ارزی حاصل از فروش نفت نداشته باشیم.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان توان دفاعی بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران، افزود: همانطور که صنعت دفاعی کشور پیشرفت های خوبی داشته است باید در سایر بخش ها صنعتی نیز این رویه را در پیش بگیریم.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان مشکلات پیش آمده در پالایشگاه آبادان و تعطیل شدن واحد گوگرد سازی آن بنا به دستور دادستان آبادان، گفت: دو پالایشگاه اراک و آبادان، دولتی هستند و باید تلاش کنیم تا سطح فرایند در پالایشگاه آبادان را به سطح پالایشگاه اراک برسانیم.

وی ادامه داد: آبادان پالایشگاه قدیمی است و احداث فاز ۲ پالایشگاه آبادان مستلزم حرکت اقتصادی است.

انصاری از انعقاد قرارداد ساخت فاز توسعه ای پالایشگاه آبادان با چین خبر داد و ادامه داد: همه مقدمات اجرایی این توافقنامه انجام شده است و فقط مسائل مالی آن دچار مشکل است که در اولویت وزارت اقتصاد و دارایی و نفت قرار دارد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.