ایران در مذاکرات جدی است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: شل ماگنه بوندویک، نخست وزیر سابق نروژ که برای شرکت در اولین همایش بین المللی جهان علیه خشونت و افراطی‌گری به تهران سفر کرده است در حاشیه این همایش با دکتر محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

دکتر محمد جواد ظریف در این دیدار با اشاره به اقدامات جمهوری اسلامی ایران در نزدیک شدن دیدگاه‌ها در مقابله با موضوع افراطی گری اظهار کرد: اخیرا اجلاسی در قم با حضور علمای برجسته بر ضد موضوع تکفیر برگزار شد و در این اجلاس بر لزوم همفکری ادیان مختلف در جهت یافتن راه های مبارزه با تروریسم و افراطی گرایی تاکید شد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به تحولات منطقه خاورمیانه افزود: همه باید کمک کنند تا جبهه ضد تروریسم تقویت شود و کشورهای منطقه باید دراین رابطه نقش فعالتری ایفا کنند.

محمد جواد ظریف با اشاره به مذاکرات هسته‌ای بین جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۵ عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات جدی است و رسیدن به توافق به اراده طرف مقابل بستگی دارد.

در ادامه شل ماگنه بوندویک ، نخست وزیر سابق نروژ با اشاره به گسترش افراطی گری در خاورمیانه و پیوستن افرادی از اروپا به گروه‌های افراطی در منطقه ابتکار دکتر روحانی در خصوص مبارزه علیه خشونت و افراطی گری را ایده ای بسیار مناسب دانست.

وی ابراز امیدواری نمود مذاکرات هسته‌ای بین گروه ۱+۵ و جمهوری اسلامی ایران به توافق نهایی منجر شده و در پی آن تحریم های غیر سازنده علیه جمهوری اسلامی ایران برداشته شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.