در صورت اکران ”عصبانی نیستم” و”قصه‌ها” مقابل مجلس تجمع خواهیم کرد!

عصر جنوب: میرحسین جوانشیر کارگردان سینما، صدور مجوز برای فیلم‌‌های “عصبانی نیستم” و”قصه‌ها” را تهدیدی علیه نظام جمهوری اسلامی دانست.
امیرحسین جوانشیر ضمن ابراز اطلاع از صدور مجوز اکران برای فیلم‌های “عصبانی نیستم” به کارگردانی “رضا درمیشیان” و “قصه‌ها” به کارگردانی “رخشان بنی‌اعتماد” گفت: صدور این مجوزها را به مثابه تهدیدی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و دلسوزان فرهنگ کشور تلقی کرده است.

وی خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی گفت: به طور قطع دلسوزان و هنرمندان متعهد در صورت تمایل شما به تداوم رویه صدور مجوز برای فیلم‌های مرتبط با فتنه سکوت نخواهند کرد.

این کارگردان کشورمان در بخش دیگری از سخنانش با بیان این مطلب که جریان‌های ارزشی در حوزه فرهنگ تا به حال هم سکوت نکرده‌اند، افزود: جای تعجب دارد که چرا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به جای حمایت از آثار ارزشی و انقلابی بر روی آثار سراسر سیاه‌نمایی پافشاری می‌کند.

وی در ادامه به طرح این پرسش که آیا وزارت ارشاد برای فیلم‌‌های ارزشی بچه حزب‌اللهی‌ها هم به همین اندازه دل می‌سوزاند یا نه، اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در باره چگونگی ارتباط مدیران فرهنگی کشور با پشت صحنه فیلم‌های سیاه از سوی اذهان عمومی سؤال‌هایی مطرح شده که این وضعیت از نتایج بعضی التجاجات این مدیران نشأت می‌گیرد.

جوانشیر خطاب به مدیران فرهنگی گفت: به چه علت تمام توان و حیثیت خود را صرف اکران آثار سیاه فرهنگی می‌کنید؟

این کارگردان کشورمان در پایان سخنانش به نحوه مقابله جریان‌های ارزش فرهنگی با روند صدور مجوز برای فیلم‌های مسئله‌دار اشاره و اظهار داشت: اگر رویه غلط فعلی ادامه یابد بر علیه اکران فیلم‌های “عصبانی نیستم” و “قصه‌ها” در خانه ملت تجمع خواهیم داشت و همگان را هم برای شرکت دعوت می‌کنیم.

وی ادامه داد: این تجمع با هدف آرام کردن فضای جامعه و رفع تشویش‌های نشأت گرفته از تصمیمات نادرست مسئولان فرهنگی کشور شکل می‌گیرد.

جوانشیر در پایان گفت: متأسفانه در حال حاضر دغدغه دلسوزان نظام در عرصه فرهنگ به هیچ وجه مورد توجه مدیران وزارت ارشاد قرار نگرفته و این در حالی است که تبریک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به بنی اعتماد تکلیف ما را در مورد نحوه برخورد با اکران فیلم “قصه‌ها” روشن می‌کند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.