احمدی نژاد با خاتمی و ناطق دیدار می کند؟

عصر جنوب: روزنامه آرمان در شماره روز چهارشنبه عنوان‌های دست بردارید از بهانه جویی‌ها و مجمع می‌تواند قانون و فتوا را دور بزند را مهم ارزیابی کرده است.

این روزنامه تیتر یک را به خبر دست بردارید از بهانه جویی‌ها به نقل از رییس جمهوری اختصاص داد و نوشت: دکتر حسن روحانی در ابتدای سخنان خود به موضوع تاسیس دانشگاه تهران در آستانه ۸۰ سالگی این دانشگاه پرداخته و به شان و جایگاه ویژه و خاطره انگیز آن در ساحت علمی کشور اشاره کرد. رییس دولت با اشاره به لزوم ارتباط با مجامع و محافل علمی جهان و تاکید بر این نکته که در صورتی ما پیشرفت علمی می‌کنیم که به دنیا متصل باشیم و البته این تعامل با جهان فقط در بخش سیاست خارجی نیست و در اقتصاد و علم و فناوری نیز باید با جهان تعامل داشته باشیم، گفت: در این راستا ما به فکر ساخت شهرک آی تی با همکاری کشوری بزرگ هستیم. ما معتقدیم دنیای امروز دنیای رقابت است و اگر کشوری عقب بیفتد حتی استقلال و قدرت ملی آن کشور به خطر خواهد افتاد. روحانی با اشاره به نگاه بدبینانه برخی افراد به هر گونه ارتباط با بیرون و کشورهای خارجی تصریح کرد: عده‌ای می‌گویند با اساتید خارج تماس نداشته باشید، بلکه یکی از آنها جاسوس در بیاید. دست بردارید از این بهانه جویی‌ها. لااقل این رئیس جمهور در امنیت ملی متخصص است حتی اگر در موضوع دیگری تخصص نداشته باشد.

این روزنامه با انعکاس عنوان مجمع می‌تواند قانون و فتوا را دور بزند، به نقل از آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، نوشت: همایش تبیین سیاست‌های کلی نظام با حضور رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در صحن مجلس قدیم برگزار شد. این همایش با حضور آیت ا… هاشمی درحالی برگزار شد که هیچ یک از مسوولان کشور نافی پیامدهای مثبت اجرای این سیاست ها نیستند و آن را گامی ارزشمند می‌دانند. آیت ا… هاشمی در این همایش به ایراد سخنرانی پرداخت و مباحث خود را با موضوع اهمیت مجمع تشخیص مصلحت نظام در چند بند تقسیم و بیان کرد. از برخی بی اعتنایی‌ها به جایگاه این مجمع گلایه کرد که به صورت مصداقی در این بخش از رییس جمهور سابق یعنی محمود احمدی نژاد یاد کرد. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین اظهار کرد: مبنای مجمع تشخیص مصلحت نظام این است که چنان چه مصلحتی برای نظام تشخیص داده شود می‌تواند قانون و فتاوای شرعی را دور بزند.

این روزنامه با عنوان وزیر اطلاعات در بهارستان گل کاشت، نوشت: وزیر اطلاعات دیروز به بهارستان رفت تا به سوال کریمی قدوسی، نماینده عضو جبهه پایداری در مجلس پاسخ دهد؛ اگرچه قرار بود علوی به این منظور به مجلس برود اما موضوعاتی در پارلمان مطرح شد که پیش بینی نشده بود و در نهایت چنان توضیحات وزیر اطلاعات جامع و هماهنگ بود که نماینده پرسشگر عنوان کرد که نیازی به رای گیری نیست و قانع شده است. سوال نماینده عضو جبهه پایداری از علوی این بود که تدابیر وزارت اطلاعات برای حفاظت از فرزندان ملت ایران و مقابله با تاثیرگذاری افرادی که در گذشته سوابق روشنی در تمهیدات امنیت ملی کشور داشته‌اند، چیست؟ ایرنا هم نوشت که وزیر اطلاعات برای پاسخ به سوال مشترک ۳۷ نماینده در جلسه علنی سه شنبه مجلس حضور یافت.

جزییات دقیق فروش نفت توسط ناجا، تیتر دیگر روزنامه آرمان است. ماجرای فروش نفت توسط نیروی انتظامی ابتدا در دولت قبل اتفاق افتاد و داستان از این قرار بود که محمود احمدی نژاد، رییس دولت پیشین در ازای ۱۱ درصد کسری بودجه ناجا پیشنهاد داده که این ارگان، محموله نفتی بفروشد و پولش را بردارد. به گزارش شبکه ایران، شرکت ملی نفت ایران هم با ضمانت سردار احمدی مقدم، فرمانده ناجا فروش نفت را به شرکت وابسته به این نهاد سپرده و ناجا هم موفق به این کار شده، اما قیمت محموله نفتی کمی بیشتر از اعتبار ۱۱ درصدی از آب درآمده است. از این رو روز گذشته سردار احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به فروش ۲ محموله نفت توسط نیروی انتظامی، گفت: محموله اول برای جبران کسر حقوق سال ۹۱ نیروی انتظامی به ناجا داده شد و محموله دوم هم تجاری بود که هر ۲ محموله فروخته و پول آن به کشور منتقل شد.

این روزنامه با عنوان احمدی نژاد با خاتمی و ناطق دیدار می کند؟، نوشت: چندی پیش محمود احمدی نژاد به بهانه زیارت مرقد بنیانگذار انقلاب اسلامی به آنجا رفت و از سیدحسن خمینی تقاضای دیدار نمود. کسانی که با روحیه نوه امام آشنایی دارند می‌دانند که وقتی چهره‌های سیاسی و شخصیت‌ها تقاضای دیدار می‌کنند، به خصوص در مرقد امام، او با روی باز به استقبال می‌رود. از این رو دیداری ۲ساعته میان احمدی نژاد و حجت الاسلام خمینی برگزار می‌شود. در روزهای اخیر برخی از نزدیکان احمدی نژاد به دیدار سیدمحمد خاتمی رفته‌اند تا زمینه دیدار احمدی نژاد و خاتمی را نیز فراهم کنند؛ اتفاقی که بعید است به سر انجام برسد. این اقدام عیناً درباره حجت الاسلام ناطق نوری نیز افتاده و این بار هم نزدیکان احمدی نژاد به در بسته خورده‌اند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.