شهرهای مرزی، منطقه آزاد می‌شوند

عصر جنوب: اکبر ترکان ایجاد مناطق آزاد جدید در مرزها را در راستای برقراری مبادلات تجاری و صنعتی با همسایگان ارزیابی کرد و افزود: داشتن روابط نزدیک با همسایگان، اقدامی است که دشمنان نمی توانند روی آن تاثیر بگذارند.

مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد، با بیان اینکه یکی از برنامه های مهم دولت، ایجاد مناطق آزاد جدید در مناطق مرزی کشور است، گفت: در راستای اجرای این برنامه، در سفر استانی رییس جمهوری به استان خراسان رضوی، بررسی مناطق اینچه برون، لطف آباد و دوغارون برای تاسیس منطقه آزاد جدید در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، اکبر ترکان ایجاد مناطق آزاد جدید در مرزها را در راستای برقراری مبادلات تجاری و صنعتی با همسایگان ارزیابی کرد و افزود: داشتن روابط نزدیک با همسایگان، اقدامی است که دشمنان نمی توانند روی آن تاثیر بگذارند.

مشاور رییس جمهوری با اشاره به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی و نقش تاثیرگذار مناطق آزاد کشور در اجرایی شدن این سیاست ها، یکی از راهبردی ترین محورهای اقتصاد مقاومتی برای مناطق آزاد کشور را برقراری رابطه مطلوب با همسایگان و کشورهای همجوار عنوان کرد.

وی مناطق آزاد را رابط بین اقتصاد کشور با همسایگان و نیز مکانی برای جذب سرمایه های خارجی دانست و افزود: هر منطقه آزاد می تواند به عنوان یک پل ارتباطی و تجاری برای انجام مبادلات با همسایگان محسوب شود و برای جذب سرمایه گذار نیز باید فضای بین المللی را آماده باشد و با خود همراه کنیم تا برای شاهد ورود سرمایه گذاران به ایران باشیم.


 

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.