سیدحسن خمینی برای خبرگان آمد/ اگر آبرویی دارم برای حفظ نظام خرج میکنم

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: سید حسن خمینی در نخستین نشست خبری خود بعد از ثبت نام در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، ، استقبال از حضور خود را نشان از زنده بودن نام امام(ره) در جامعه خواند و گفت: از منتقدین تشکر می‌کنم. اگر آبرویی دارم برای حفظ نظام خرج می‌کنم. هیچ راهی نیست، جز اینکه جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد را حفظ کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، تولیت آستان حضرت امام خمینی(ره) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از باب ادب و احترامی که برای ملت شریف ایران و به خصوص مردم تهران که خودم را در معرض رأی آنها قرار دادم صحبت می‌کنم اما با توجه به اینکه سرماخوردگی شدیدی دارم پاسخگویی به سؤالات را به زمان دیگری موکول می‌کنم.

باید بگویم که در انتخابات، به تبع فرمایش حضرت امام که ما را به دفاع تا پای جان از نظام تشویق کردند، آمده‌ام

نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران افزود: اقبال خوبی که در جامعه نسبت به این امر وجود داشت بیش از هر چیز نشان از زنده بودن نام و یاد امام خمینی(ره) در جامعه است.

وی در ادامه با اشاره به واکنش‌ها به اعلام حضور خود در انتخابات خبرگان تصریح کرد: در این هفته که بحث کاندیداتوری من مطرح شد این مسئله با سه نوع برخورد مواجه شد. گروهی استقبال کردند و برادر کوچک خود را مورد لطف قرار دادند.

سید حسن خمینی ادامه داد: عده‌ای هم از دوستان بودند که به نوعی این مسئله را نقد کردند و من از آنها نیز تشکر می‌کنم.

وی اضافه کرد: دسته سومی هم بودند که این امر را به عنوان اختلاف و شکاف در نظام جمهوری اسلامی معرفی کردند.

تولیت آستان امام خمینی(ره) در تشریح هدف خود از کاندیداتوری در انتخابات مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: در این باره باید بگویم که در انتخابات، به تبع فرمایش حضرت امام که ما را به دفاع تا پای جان از نظام تشویق کردند، آمده‌ام.

وی گفت: در طول تاریخ انقلاب، افراد زیادی برای اعتلای نظام جمهوری اسلامی جان دادند و ایثارگری کردند و از سلامتی خود گذشتند.

سید حسن خمینی ادامه داد: امام به ما گفتند که برای حفظ و تقویت نظام باید از همه چیز گذشت، بنابراین اگر من هم آبرویی داشته‌ام در این راه گذاشته‌ام و خواهم گذاشت.

یادگار امام(ره) با بیان اینکه جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیش است، اظهار کرد: از حضرت امام در فرانسه پرسیدند که جمهوری به چه معناست که گفت به همان معنای مصطلح؛ و اسلامی هم در چارچوبی است که در قانون اساسی ذکر شده و در قالب نظریه ولایت فقیه مطرح شده است و باید برای تحکیم مبانی آن بکوشیم.

سید حسن خمینی گفت: به عنوان شیعیان امیر المومنین(ع) و پیروان پیامبر گرامی اسلام(ص) و دلدادگان سیدالشهدا(ع) هیچ راهی برای ما نیست جز اینکه جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیش را به عنوان آمال و آرزوی خودمان دنبال کنیم.

وی تأکید کرد: من مستقل وارد انتخابات خبرگان شده‌ام و دست یکایک مردم کشور را می‌بوسم. همچنین از جوانان گرانقدری که در این روزها ابراز لطف کردند و نیز مراجع و روحانیت معظم و مردم ایران تشکر می‌کنم و امیدوارم که لایق اعتماد مردم باشم.

سید حسن خمینی با بیان اینکه «بر این باوریم که در جهان آشفته فعلی هیچ چیز از وحدت مؤثرتر و مطلوب‌تر نیست»، اظهار کرد: روز انتخابات، روز مبارکی برای کشور و نظام خواهد بود و امیدواریم که انتخابات خوبی برگزار شود.

** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • ایشا اله ما جانمان را فدات می کنیم فقط تو بیا با امدن تو دنیا کلستان می شود