تکذیب ادعای جدید دانشگاه ایرانیان از سوی وزارت علوم

عصرجنوب: «دانشگاه جامع بین‌المللی ایرانیان» با صدور اطلاعیه‌ای ضمن معرفی آدرس جدید اینترنتی خود، ادعا کرده که فعالیت سایت قبلی‌اش توسط وزارت علوم متوقف شده است.

در بخشی از اطلاعیه دانشگاه ایرانیان آمده است که «وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه تلاش‌های غیرقانونی برای توقف فعالیت دانشگاه ایرانیان آدرس اینترنتی این دانشگاه را غیر فعال کرد. این اقدام غیر متعارف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حاالی است که اساسا مرجع صادر کننده مجوز فعالیت دانشگاه ایرانیان یعنی شورایعالی انقلاب فرهنگی تا کنون مجوز مربوطه را باطل نکرده و فعالیت این دانشگاه قانونی می‌باشد. »


تکذیب ادعا توسط وزارت علوم

این در حالیست که وزرات علوم خبر غیرفعال کردن آدرس اینترنتی سایت ایرانیان توسط این وزارتخانه را تکذیب کرد.

دکتر حسینی مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم درمورد این ادعا گفت: وزرات علوم نمی‌تواند چنین اقدامی را انجام دهد و اگر این اتفاق رخ داده از طرف وزرات علوم نبوده است.

وی با تاکید بر اینکه وزرات علوم برای برخورد با این دانشگاه مسیر قانونی خود را طی می‌کند ، افزود: هنوز مساله از طرف وزرات علوم به مراجع قانونی ابلاغ نشده است.

وی تاکید کرد: از آنجاکه مجوز این دانشگاه غیرقانونی است، قرار بر این شد که معاونت حقوقی وزارت علوم از طریق مراجع حقوقی با استناد مصوبات قانونی که وجود دارد از فعالیت آن جلوگیری کند که هنوز اقدامی صورت نگرفته و من خبر توقف آدرس اینترنی دانشگاه ایرانیان توسط وزارت علوم را تکذیب می‌کنم.

سایت جدید دانشگاه ایرانیان به شماره ثبت ۳۲۳۷۷ درحالی فعال شده است که به جز پست الکترونیک دانشگاه، شماره تماسی در آن وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، پیش‌تر نیز وزارت علوم در ۲۳ شهریور ماه سال جاری و بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، در اطلاعیه‌ای هرگونه فعالیت دانشگاه ایرانیان را غیرقانونی اعلام کرده بود.

همچنین سخنگوی کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس، با غیرقانونی خواندن هرگونه اقدامی برای جذب دانشجو از سوی دانشگاه ایرانیان٬ گفته بود: وزارت علوم٬ تحقیقات و فناوری و شورای عالی انقلاب فرهنگی باید طبق مقررات از فعالیت دانشگاه ایرانیان جلوگیری کنند. فعالیت این دانشگاه به علت اخذنکردن مجوزهای لازم از سوی مراجع ذی‌صلاح ممنوع است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پرونده دانشگاه ایرانیان در کمیسیون اصل نود مجلس همچنان مفتوح است٬ افزوده بود: با بررسی مجدد این پرونده در صورت محرز شدن تخلف این دانشگاه٬ پرونده آن به مراجع ذی‌صلاح و قوه قضاییه ارسال می‌شود.

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌ جمهوری پیشین، موسس و عضو هیات امنای این دانشگاه معرفی و از زمان اعلام تاسیس این دانشگاه اخبار متفاوتی درباره صحت مجوز آن منتشر شده است.

مرجع / ایسنا
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.