پیش بازی رئال مادرید – بارسلونا؛دومین نبرد زیدان-کومان در حساس ترین الکلاسیکوی چند سال اخیر

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: پیش بازی رئال مادرید – بارسلونا؛دومین نبرد زیدان-کومان در حساس ترین الکلاسیکوی چند سال اخیر به قلم امین یزدانی

شاگردان زیدان که این روزها در بهترین شرایط فنی و روانی خود بسر میبرند از ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه روز شنبه ۲۱ فرودرین ماه ۱۴۰۰ در ورزشگاه دی استفانو به مصاف شاگردان کومان خواهند رفت که از قضا آنها نیز در شرایط ایده آلی بسر می برند، هرچند در دیدارِ مقابل وایادولید(بلد الولید) ناامید کننده ظاهر شدند، اما با توجه به وضعیتِ خاصِ جدول و شرایط خاص تر بازی در الکلاسیکو، قطعا متفاوت تر از همیشه گام‌ به این دیدار حساس، مهیج و‌ سرنوشت ساز خواهند گذاشت.

پیروزی هر کدام از این دو رقیب سنتی و دیرینه، فشار مضاعفی را بر اتلتیکو خواهند آورد و عنوان قهرمانی در فصل جاری لالیگا را بسیار حساس و به نوعی درهاله ای از ابهام قرار خواهند داد.

کهکشانی ها پس از نمایش خیره کننده ای که در برابر لیورپول داشتند، از نظر روانی خود را آماده یکی از مهمترین دیدارهای این فصل لالیگا خواهند کرد، دیداری که می تواند آنها را در ادامه این رقابت ها، همچنان امیدوارانه در کورس قهرمانی نگه دارد، هرچند از بارسا دو امتیاز و از اتلتیکو سه امتیاز عقب ترند.
زیزو به احتمال قوی با همان ترکیب اولیه ای که مقابل لیورپول به زمین آمد، پای به این دیدار نیز خواهد گذاشت.
رئال مادرید از هارمونی و هماهنگی خوبی در خطوط سه گانه اش برخوردار است و بازیکنان خط میانی و حمله آنها به درک متقابل و شعور تاکتیکی فوق العاده ای رسیده اند.
شاگردان زیدان بازی تحت فشار را بخوبی مقابل لیورپول امتحان کردند و از این فشار نیز سربلند بیرون آمدند، هرچند هر بازی شرایط خاص خودش را دارد، بویژه هنگامی که این بازی، الکلاسیکویی باشد که نتیجه آن برای رسیدن به صدرجدول بسیار تعیین کننده خواهد بود.

در آن سوی زمین، شاگردان کومان قرار دارند که مدتهاست شکستی را در کارنامه ندارند، اگرچه شکل بازی آنها در آخرین دیدارشان چنگی به دل نزد.
از زمانی که کومان در راس کادر فنی کاتالان ها قرار گرفت، چند مدل بازی را امتحان کرد اما این مربی سرزمین لاله های نارنجی از این طریق نتوانست سروسامانی به شیوه بازی بارسلونا بدهد، تا سرانجام در دیدار مرحله برگشت از رقابت های کوپا دل ری برابر سویا از مدل پایه ۲-۵-۳ استفاده کرد و اتفاقا این مدل بازی جواب داد و حتی به راهیابی آنها به فینال این رقابت ها نیز منجر شد. پس از آن بود که کومان، بارسلونای بیمار را از میانه جدول تا رده دوم و یک امتیازی اتلتیکو رساند و چنانچه الکلاسیکو را از زیزو ببرد، مسیر قهرمانی آبی اناری ها هموارتر می شود.
کومان برای از کار انداختن رئال مادرید، باید آنها را در کلیه مناطق زمین به شدت پرس کند و مالکیت توپ و زمین را دراختیار بگیرد. از طرفی کومان هنوز درمورد استفاده از دی یونگ به یک ثبات فکری نرسیده، دی یونگ یک هافبک باکس تو باکس با معرکه ای است که از توان و انرژی بالایی در میانه زمین برخوردار می باشد. او می تواند بین بوسکتس و پدری به خط میانی بارسا، طراوت و شادابی ببخشد، هرچند این اواخر کومان از او در عمق خط دفاعی استفاده می کند تا کار بازیسازی از عقب زمین را استارت بزند.

قابل ذکر است کومان پس از مدت ها تیمش را به وحدت تاکتیکی و انسجام تیمی رسانده است.
هرچند او گاها تغییرات غیر معمولی را در پست بازی برخی از بازیکنان ایجاد می کند که به برنامه های تاکتیکی اش نیز آسیب رسانده است.
این تغییرات را بیشتر در خطِ دفاعی بارسلونا شاهدیم، مسی، دمبله، پدری، بوسکتس، دی یانگ و آلبا از بازیکنان تاثیرگذار بارسلونا در این دیدار خواهند بود و درآن سوی میدان نیز ، کروس، مودریچ، کاسیمیرو، مندی ،جونیور و بنزما همین تاثیر را در برنامه های زیدان خواهند داشت، هرچند سایر بازیکنان دو تیم، مکمل خوبی برای دیگران بشمار می روند تا تمامی بازیکنان( سوای تاکتیک های فردی و گروهی) در قالب تاکتیک تیمی بتوانند برنامه های مربیان دو تیم را در زمین اجرایی کنند.
نباید از یاد برد که کورتووا و ترشتگن، دروازبانان دو تیم، شب سخت و دشواری در پیش دارند.
جدای از برنامه ها و تاکتیک های اتخاذ شده توسط مربیان دو تیم، هر تیمی تمرکز بیشتری داشته باشد، قطعا اشتباهات کمتری خواهد کرد و اشتباهات کمتر باعث می شود فرصت بیشتری در اختیار بازیکنان قرار گیرد و هر تیمی از فرصت های بدست آمده بهتر استفاده کند، یقینا بهتر و کارآمدتر به اهداف مورد نظرشان دست خواهند یافت.

درچنین دیدارهایی جزئیات نیز در رقم خوردن نتیجه تاثیرگذارند.
امید که، دیداری جذاب، چشم نواز، با طراوات و شادابی را از سوی هر دو تیم با کیفیت شاهد باشیم.

مطالب پیشنهادی