سرمربیان ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا

عصر جنوب – asrejonoob.ir: کنفدراسیون فوتبال آسیا در بخشنامه‌ای به فدراسیون اعلام کرده در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۶-۲۰۱۷ سرمربیان تیم‌ها حتما باید مدرک مربیگری حرفه‌ای داشته باشند در غیر اینصورت آنها نمی‌توانند به عنوان سرمربی در این لیگ فعالیت کنند و باشگاه‌های ایرانی باید از مربیانی که مدرک حرفه‌ای در اختیار دارند سرمربی این تیم ها معرفی شوند.

تیم‌های استقلال خوزستان؛ با سرمربیگری سیروس پورموسوی، ذوب آهن با سرمربیگری مجتبی حسینی، استقلال با سرمربیگری علیرضا منصوریان و پرسپولیس با سرمربیگری برانکو ایوانکوویچ نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا هستند. از بین این سرمربیان، منصوریان، پورموسوی و حسینی سه سرمربی هستند که مدرک مربیگری A آسیا را دارند و مدرک حرفه‌ای در اختیار ندارند.

یک مسئول فدراسیون فوتبال که نمی‌خواست نامش فاش شود در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: اگر کنفدراسیون فوتبال آسیا مساعدت لازم را برای سرمربیگری این نفرات انجام ندهد در این صورت این باشگاه‌ها باید از مربیانی که مدرک حرفه‌ای دارند  به عنوان سرمربی استفاده کنند. البته امیدواریم که مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا مثل سنوات گذشته مساعدت لازم را با ما انجام بدهند و اعلام کنند که مربیانی که در کلاس‌های مربیگری حرفه‌ای هم ثبت نام کرده‌اند می‌توانند سرمربی باشند اما تا امروز قانون AFC استفاده از مربیان با مدرک حرفه‌ای است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.