جنایت جدید داعش؛ آب دجله پر از نفت شد!

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: آب دجله که زندگی و کشاورزی مردم طول مسیر آن بویژه در استان صلاح الدین و در نزدیکی های شهر بلد در ۹۰ کیلومتری شمال بغداد به آن وابسته است، اکنون پنج روزی است که به شدت آلوده است و مردم منطقه این اقدام ضد انسانی را تازه ترین جنایت گروه تکفیری – تروریستی داعش در عراق تلقی می کنند.
لکه های نفت و روغن سیاه بر روی سطح آب دجله در منطقه بلد خودنمایی می کند و مردم مقاوم این منطقه که ماههاست در برابر حملات بی وقفه و گلوله باران این گروه تروریستی ایستادگی کرده اند، حالا با چالش آلودگی آب نیز روبه رو شده اند. یک منبع امنیتی در این خصوص گفت آلودگی به حدی است که استفاده از آب دجله در این منطقه امکان ندارد و به همین دلیل مردم به خرید آب معدنی از فروشگاه ها روی آورده اند و گزارش هایی نیز وجود دارد مبنی بر اینکه برخی ها درحال حفر چاه هستند.

این منبع، منشاء آلودگی را از ‘قنات اسحاقی’ ذکر کرد و گفت این تازه ترین جنایت داعش برای شکستن مقاومت مردم منطقه است که همزمان با حملات گلوله باران شهر بلد ادامه دارد. وی گفت امروز سه شنبه آرامش در شهر بلد بطور کامل حاکم بوده و حملات خمپاره ای به این شهر را شاهد نبودیم. منابع محلی همچنین گزارش کردند که تا دوشنبه نیروهای تروریستی داعش با شلیک خمپاره به بلد حمله کرده و تلاش کردند به منطقه عزیز بلد نفوذ کنند.

گفته می شود درگیری های سختی در منطقه عزیز بلد که مدفن امامزاده محمد الهادی است، رخ داده و نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی(داوطلبان مردمی) توانسته اند این حملات را دفع کنند. مردم شهر شیعه نشین بلد که هر روزه کار و تلاش خود را زیر حملات سبک و سنگین داعش شروع می کنند، این روزها آماده آغاز یک عملیات بزرگ پاکسازی در منطقه هستند. حملات ۷-۸ ماهه داعش به شهر بلد و منطقه عزیز بلد ، با هدف ایجاد وحشت و کوچ اجباری مردم منطقه صورت می گیرد، حال آنکه این گروه تاکنون هیچگاه موفق به نفوذ به داخل این شهر نشده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.