نامه سرپرست دانشگاه چمران به لاریجانی درباره فیلم پخش شده در مجلس

عصر جنوب: از سوی دکتر محمد رعایایی اردکانی نامه ای با موضوع تشریح علل و انگیزه حضور اعضای هیات علمی در تجمع سال ۸۸ خطاب به دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی  صادر گردید.

به گزارش خوزنیوز متن این نامه به شرح زیر است:احتراماً، به استحضار می  رساند در یکی از جلسات بررسی طرح استیضاح وزیر محترم پیشین علوم، تحقیقات و فناوری، کلیپی از تجمع و راهپیمایی اعضای هیئت علمی و دانشجویان این دانشگاه، که در تاریخ ۲۷/۳/۸۸، انجام شده بود، به عنوان یکی از اسناد استیضاح به نمایش گذاشته شد و چنین القاء شد که تجمع در اعتراض به نتایج انتخابات ۸۸ انجام شده بود. در حالی که تجمع، هیچ ارتباطی با اعتراض به نتایج انتخابات ۸۸ نداشت و صرفاً در اعتراض به حمله به کوی دانشگاه تهران صورت گرفته بود. خواهشمند است بر اساس ماده ۷۸ آیین نامه داخلی مجلس، در اولین جلسه علنی، این نامه که حاوی مطالبی برای رفع شبهه و تشریح علل و انگیزه و دستاوردهای مثبت آن تجمع است، خوانده شود:۱- آن تجمع و راهپیمایی در محیط محدودی از دانشگاه و سه روز پیش از خطبه های مشهور و فصل الخطاب مقام معظم رهبری (۲۹/۳/۸۸) انجام گرفت.

۲- علت پیوستن تعدادی از اعضای هیئت علمی و از جمله اینجانب به آن تجمع و راهپیمایی این بود که شنیده شده بود قرار است دانشجویان راهپیمایی خود را تا بیرون از دانشگاه نیز ادامه دهند. از این رو، پیوستن اعضای هیئت علمی به راهپیمایی موجب گردید تا کنترل مسیر و طول راهپیمایی از دست دانشجویان خارج و اعضای هیئت علمی راهپیمایی را در یکی از میدان های دانشگاه پایان دهند. ضمن آنکه استادان دانشگاه با توجه به حساسیت های استان خوزستان، در خلال راهپیمایی دانشجویان را از سر دادن شعارهای سیاسی و تحریک کننده باز می داشتند.

۳- قطعنامه در حین انجام راهپیمایی توسط چند نفر از اعضای هیئت علمی نوشته شد و بندهای آن به بیان مسائل و اعتراضات صنفی و عمدتاً محکوم کردن حمله به کوی دانشگاه تهران، اختصاص داشت. حمله ای که موجب تکدر خاطر مقام معظم رهبری نیز شده بود.

۴- حضور اعضای هیئت علمی در آن تجمع از برخوردهای فیزیکی احتمالی میان دانشجویان حاضر در تجمع با دیگر دانشجویان جلوگیری نمود.

لازم به توضیح است که چند نفر از استادان حاضر در تجمع، بعداً طی ملاقاتی با رئیس وقت دانشگاه و مسئول وقت دفتر نمایندگی رهبری در دانشگاه، انگیزه ها و دلایل حضور استادان در تجمع را تشریح کردند و به نظر رسید که این دو مقام مسئول، دستاورد این حضور را مثبت ارزیابی کردند.

با توجه به آرام بودن فضای دانشگاه شهید چمران اهواز پس از انتخابات و به ویژه بعد از خطبه های مقام معظم رهبری و مثبت بودن همراهی استادان با دانشجویان در آن تجمع، جای شگفتی است که برخی افراد با تابلوی دینداری و طرفداری از توسعه علمی کشور چنین دست به وارونه سازی حقایق می زنند.

حال که در آستانه سال جدید تحصیلی قرار گرفته ا یم و دانشگاه ها باید به دور از تنش های سیاسی و تنها بر مبنای قانون و آیین نامه  ها اداره گردد، از همگان انتظار می رود تا مسئولان دانشگاه ها را در این امر مهم، یاری رسانند. فراموش نشود که ناکامی دشمنان ایران اسلامی، تنها در وحدت، همدلی و حمایت از نیروهای خدوم و جذب استعدادهای علمی و تقویت روحیه امیدواری در مردم و جوانان است. 

 
و من ا… التوفیق
محمد رعایایی اردکانی
سرپرست دانشگاه
   

رونوشت :

 –   جناب آقای دکتر نجفی – سرپرست محترم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جهت استحضار
 –   جناب آقای دکتر نصیری – معاون محترم پارلمانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جهت استحضار
 –   جناب آقای دکتر مخبر دزفولی – دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی جهت استحضار
 –   جناب حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی- مسئول محترم دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان خوزستان

 
 

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.