عزاداری رئیس جمهور کنار کارگران کارخانه شیر

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: همزمان با اربعین حسینی (ع) رئیس‌جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم عزاداری کارگران کارخانه شیر پگاه تهران شرکت کردند.

صبح امروز حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی٬ رئیس جمهور و علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از بازدید از خطوط تولید کارخانه صنایع شیر پگاه تهران و نمایشگاه توانمندی‌های این شرکت٬ در مراسم عزاداری کارگران این کارخانه شرکت کردند.

به گفته مسئولان شیر پگاه در نمایشگاه توانمندی‌های این شرکت نمونه‌هایی از ۱۴۵۰ قطعات فنی و لوازم یدکی ساخت کارخانه‌های داخل کشور به نمایش گذاشته شده است؛ این قطعات تا پیش از اعمال تحریم‌های اقتصادی از خارج کشور وارد می‌شدند.

گفته می‌شود طنایع لبنی در ایران به حدود ۳ هزار قطعه یدکی نیاز دارد که در حال حاضر نیمی از آن‌ها در داخل کشور تولید می‌شود.

در حاشیه این مراسم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تسلیت اربعین حسینی به خبرنگاران گفت: بازدید امروز این پیام را دارد که دولت برای اشتغال و افزایش تولید اهمیت ویژه‌ای قائل است.

ربیعی ادامه داد: بازدید امروز رئیس جمهور از کارخانه پگاه حامل این پیام بود که دولت به مساله اشتغال و افزایش تولید اهمیت می‌دهد، چنانچه هم اکنون موضوعات مربوط به اشتغال و افزایش تولید در جلسات شورای عالی اشتغال و هیات دولت با جدیت دنبال می‌شود.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حضور رئیس‌جمهور در مراسم عزاداری کارگران پگاه بیانگر نگاه ویژه دولت به تولید است. اینکه رئیس‌جمهور در روز تعطیل عمومی از یک محیط صنعتی بازدید می‌کند؛ یعنی مساله بهره‌وری و فعالیت در اولویت برنامه‌های دولت است.

وی افزود: در یک سال گذشته٬ دولت برای مقابله با رشد ۵۶- (منفی ۵۶) درصدی حاصل از رکود انباشته٬ برنامه‌های مختلفی را در دست اجرا داشته است٬یکی از برنامه‌ها این بود که برای خروج از این وضعیت از یک جهش اقتصادی استفاده شود و بر همین اساس شورایعالی اشتغال در جلسات بررسی لایحه حمایت از تولید و بهبود فضای کسب و کار تلاش کرد به مساله اشتغال توجه ویژه‌ای داشته باشد

وی در خصوص دومین پیامی که بازدید امروز ادامه داد: بازدید رئیس جمهور حامل این پیام نیز بود که بین دین با توسعه و مذهب با صنعت هیچ تضادی نیست، ارزش کار کارگران در حد و اندازه جهاد است، چنانچه میان عزاداری برای امام حسین (ع) با فعالیت تولیدی، ایجاد ارزش افزوده و بهبود وضع جامعه هیچ منافاتی وجود ندارد.

وی گفت: همزمان شدن این بازدید با مراسم عزاداری روز اربعین حسینی بیانگر آن است که هیچ تضادی میان کار و کوشش با دین و مذهب نیست چنانچه اگر امام حسین (ع) در زمان خود بر حسب وظیفه و تکلیف در روز عاشورا در کربلا حاضر شد، امروز ما وظیفه داریم که رشد تولید را افزایش دهیم.

وزیر کار همچنین بازدید امروز رئیس‌جمهور را بیانگر توجه دولت به سیاست‌های رفاهی دانست و خاطرنشان کرد: این بازدید حامل این پیام بود که دولت به برنامه‌های خود در خصوص بهبود وضعیت سلامت نوزادان در هزار روز نخستین زندگی و رفع سوءتغذیه مادران و کودکان توجه‌ای ویژه‌ دارد.

وی با بیان اینکه مطابق بودجه سال ۹۳ مبلغ دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بابت مبارزه با فقر غذایی در نظر گرفته شد٬ افزود: از این مبلغ حدود ۳۰۰ میلیارد تومان به توزیع شیر رایگان نوزادان اختصاص یافته است و امیدواریم در سال ۹۴ نیز بتوانیم این سیاست‌ها را دنبال کنیم.

ربیعی با اشاره به اینکه هم‌اکنون سرانه مصرف لبنیات در ایران ۸۵ کیلوگرم ارزیابی می‌شود٬ ادامه داد: این میزان با سرانه جهانی حدود ۴۳ درصد اختلاف دارد.

وی با بیان اینکه سرانه استاندارد مصرف لبنیات در جهان در حدود ۱۸۵ کیلوگرم برای هر نفر است٬ گفت: باید در سبد غذایی شهروندان این تغییر را ایجاد کنیم که مصرف شیر و فرآورده‌های لبنی غذایی از بروز بسیاری بیماری‌ها پیشگیری می‌کند.
ربیعی از شیر به عنوان یک منبع مغذی و سالم یاد کرد و اظهار کرد: سبک مصرف غذایی در ایران باید در جهتی تغییر کند که در سبد مصرفی خانواده‌ها جایگاه‌ بیشتری برای شیر و فراورده‌های شیری در نظر گرفته شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.