پیکر شهید حامد هلالی در آبادان تشییع و به خاک سپرده شد

عصر جنوب: در میان حزن و اندوه مردم همیشه در صحنه آبادان پیکر شهید حامد هلالی از شهدای تازه تفحص شده در این شهر تشییع و به خاک سپرده شد.

حضور پرشور مسئولان و مردم ولایتمدار آبادان در آئین تشییع پیکر شهید حامد هلالی که با مرثیه‌سرایی، نوحه‌خوانی و نواختن سنج و دمام و مارش نظامی توسط گروه موزیک پایگاه دریایی خرمشهر همراه بود حال و هوایی بس معنوی به این آئین داده بود.

تشییع پیکر شهید صبح امروز از مقابل مسجد امام علی(ع) به سمت بنیاد شهید انقلاب اسلامی آبادان در مسیر احمدآباد (لین یک) انجام شد و کسبه و بازاریان نیز به احترام این شهید والا مقام درب مغازه‌های خود را به حالت نیمه بسته درآوردند.

امام جمعه آبادان در این آئین با اشاره به حضور پیکر این شهید گرانقدر در نخستین روز از هفته دولت در شهر عنوان کرد: این افتخار بزرگی است که امروز نصیب شهر و مردم آبادان شده است.

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور شهدا را سبب عزت و افتخار نظام جمهوری اسلامی خواند و بر استمرار شهدا و دفاع از آرمانهای والای آنان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه چه زیبا گفته‌اند که شهدا چراغ راه هدایت‌اند عنوان کرد: امثال شهید هلالی خود را فدای خط امام کردند تا این خط بماند و ما باید از آنان درس معرفت و عشق بیاموزیم.

امام جمعه آبادان تصریح کرد: شهدا همچون ستارگان درخشان و نورانی هستند که هر یک به نوبه خود روشنی‌بخش و هدایت کننده بوده و ما باید در زندگی شهدا هم تفکر کنیم و هم زندگی خود را با این افراد تطبیق دهیم.

ابراهیمی‌پور، شهدا را برترین الگو برای نوجوانان و جوانان خواند و افزود: ادامه راه شهدا و ترویج فرهنگ شهادت، ایثار و از جان گذشتگی بهترین وسیله در مقابله با تهاجم فرهنگی (جنگ نرم) دشمنان است.

شهید حامد هلالی در سال ۱۳۴۰ در آبادان به دنیا آمد و در زمان جنگ تحمیلی به عنوان پاسدار وظیفه از سوی منطقه دریایی ماهشهر به جبهه اعزام شد.

وی در چهارم تیرماه سال ۱۳۶۷ و در سن ۲۷ سالگی در جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

هویت این شهید جاوید در عملیات تفحص اخیر از روی پلاک آن شناسایی و پس از ۲۶ سال دوری به آغوش وطن بازگشت.

– See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930602000781#sthash.YWWtwuo6.dpuf

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.