برگزاری نخستین رالی موتورسواری و اتومبیل‌رانی در جاده ولایت

عصر جنوب: مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان از برگزاری نخستین رالی موتورسواری و اتومبیل‌رانی در جاده ولایت به مناسبت دهه کرامت توسط ورزشکاران این استان خبر داد.

 

فرامرز کیانی‌‌زاده ابا اشاره به اجرای مراسم ورود نمادین کاروان امام رضا(ع)، اظهار کرد: امسال وزارت ارشاد و وزارت ورزش و جوانان تصمیم گرفتند به صورت هم‌زمان کاری مشترک انجام دهند.

وی افزود: برای پنجمین سال است که جشنواره امام رضا(ع)، برنامه ورزشی در مسیر یک هزار و ۹۰۰ کیلومتری را که از خرمشهر آغاز و تا خراسان رضوی ادامه می‌یابد، را اجرایی می‌کند.

مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان ادامه داد: طی مسیر جاده ولایت توسط تعدادی از دوندگان استان خراسان انجام می‌شود که دوندگان خوزستانی نیز در درون استان آن‌ها را همراهی می‌کنند.

کیانی‌زاده تصریح کرد: این دوندگان از خرمشهر به آبادان رفته و فردا عازم اهواز می‌شوند پس از آن به سمت رامهرمز حرکت کرده و پس از گذر از بهبهان از استان خوزستان خارج می‌شوند.

این مدیرکل از برگزاری رالی موتورسواری و اتومبیل‌رانی در مسیر جاده ولایت خبر داد و افزود: این برنامه حرکت جدیدی است که امسال توسط ورزش و جوانان استان خوزستان انجام خواهد شد.

وی عنوان کرد: ۱۰ موتورسوار و چهار اتومبیل‌ران از دوازدهم شهریورماه جاری کار خود را آغاز کرده و در مدت چهار و یا پنج روز مسیر جاده ولایت را طی می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه هدف غایی در اجرای این برنامه‌های ورزشی توسعه ورزش است، گفت: به دنبال این هستیم که تاریخ به تصویر کشیده شده و بازنگری شود.

*لزوم پرداختن همه جانبه به ورود کاروان نمادین امام رضا(ع)

کیانی‌زاده به پرداختن به این مناسبت از جنبه‌های مختلف تاکید کرد و افزود: اعتقاد ما بر این است که از فرصت مناسبت ورود کاروان امام رضا(ع) به کشور برای آموزش هنری و برگزاری مسابقات علمی هنری و مقاله‌نویسی استفاده کرد.

مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان خاطر نشان کرد: در همین راستا طرح جامع و کاملی نوشته‌ایم که مورد تائید وزارتخانه نیز قرار گرفته اما به دلیل کمبود زمان موفق به عملی کردن طرح نشدیم.

این مسئول، قول اجرایی شدن طرح در سال آینده را داد و گفت: از سال آینده در قالب اجرای طرح، به برگزاری سمینار‌ها و مسابقات فرهنگی هنری و ورزشی پرداخته و از اساتید سخنور برای سخنرانی در طول مسیر دعوت می‌شود.

وی در پایان با اشاره به مناسبت‌های دهه کرامت و هفته دولت اضافه کرد: به همه هیئت‌های ورزشی و شهرستان‌ها اعلام کردیم تمام برنامه‌ها و مسابقات برگزار شده در این مدت به مناسبت دهه کرامت و هفته دولت برگزار خواهد شد.


مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.