درخت عزیزی که قبض می شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: هرساله میلیون ها برگ کاغذ صرف تهیه قبوض تلفن، آب، برق و گاز شده و با بی توجهی روانه سطل زباله می شود؛ غافل از آن که با فرهنگ سازی میتوان یک پیامک ساده را جایگزین قطع درختان نمود.

یکی از طرح هایی که در زمینه جایگزین کردن قبوض کاغذی با قبوض پیامکی وجود دارد، طرح سامانه ای کردن قبوض است. مدیر روابط عمومی مخابرات استان در مصاحبه با خبرنگار خوزنیوز گفت: از سال ۹۱طرح سامانه ای شدن قبوض را آغاز کردیم ولی متاسفانه از سوی مردم هیچ استقبالی نشد.

وی با بیان این که کاغذ سرمایه است افزود: سالهاست قبوض آب، برق وتلفن به صورت کاغذی چاپ شده و سالانه شش سری قبض در اختیار مردم قرار میگیرد.

احمد نیاکان خاطرنشان کرد: این طرح پیشتر برای قبض تلفن همراه اجرا شد و این در حالی است که اگر برای قبوض آب، برق وتلفن نیز چنین طرحی اجرا شود به نفع مردم، مخابرات وحتی اداره پست خواهد بود.

وی درخصوص اطلاع رسانی پیرامون این طرح برای مردم گفت: سال ۹۱ در پشت نویس ۳ سری از قبوض به مردم اطلاع رسانی کردیم که متاسفانه از سوی مردم با هیچ استقبالی روبرو نشدیم.

مدیر روابط عمومی مخابرات خوزستان در پایان گفت: همشهریان عزیز می توانند با برقراری تماس با ۱۸۱۸ بصورت تلفنی و یا با مراجعه به سایت مخابرات بصورت اینترنتی نسبت به پرداخت قبوض اقدام کنند. همچنین افراد می توانند با مراجعه به دفاتر مخابرات رمز کاربری خود را دریافت کرده ودر صورت نیاز، به طور رایگان از طریق سایت مخابرات از ریز مکالمات برون شهرستانی خود مطلع شوند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.