خاطرات یک اروپایی از سفر به ایران

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: سایت روزنامه فایننشال تایمز لندن در گزارشی به افزایش سفر توریست های خارجی به ایران و سفر اخیر قطار لوکس اروپا به ایران پرداخته است.

به گزارش نامه نیوز، اکنون برای بسیاری از توریست ها، سفر به ایران آسان تر شده است. در ماه‌های اخیر مقامات ایرانی اعلام کرده‌اند که افزایش گسترده ای در میزان توریست های خارجی به وجود آمده است.

بر این اساس، تا ماه مارس گذشته، بیش از ۴٫۵ میلیون نفر از ایران دیدن کردند که افزایش ۳۵ درصدی در تعداد توریست های خارجی نسبت به سال گذشته را نشان می داد. این در حالی است که این آمار بیانگر آن است که تعداد توریست های اروپایی که از ایران دیدن کرده اند نیز شاهد رشد ۲۰۰ درصدی نسبت به سال گذشته بوده است.

ایران اکنون امیدوار است که رکورد سالانه ۲۰ میلیون توریست تا سال ۲۰۲۵ را بزند.

نویسنده این گزارش که به همراه قطار لوکس اکسپرس از تهران عازم بوداپست شده بود در این باره می نویسد: قطار ما که طبق برنامه از پیش تعیین شده وارد تهران شده بود با تعداد زیادی از گوشی های هوشمند مواجه شد که فلش آنها به طور متداوم روشن می شد. شرکت کنندگان با ظاهر مناسب با فاصله از قطار و درکنار فرش قرمز ایستاده بودند؛ این در حالی است که گزارشگران تلویوزین نیز برای گرفتن تصاویر و داشتن نمای مناسب تر مردم را به کنار میزدند.

ما دو هفته را در ایران سپری کردیم و پیش از ترک این کشور به سمت مرزهای ترکیه، به شهرهای مشهر، کرمان، یزد، شیراز، پرسپولیس و اصفهان رفتیم.

پس از تهران اما اولین مقصد ما مشهد بود، هنگام رسیدن به ایستگاه شهر مشهد، ما با استقبال نماینده استاندار این شهر و یک کودک مواجه شدیم که به ما گل داد. رسیدن تعداد زیادی مسافران خارجی، همچنان یکی از اخبار مورد توجه در ایران است.

پس از مشهد ما در شهر کویری کرمان و یزد متوقف شدیم. پس از آن به شیراز رفتیم، شهری که به شعر و آرامگاه و پرسپولیس معروف است. پرسپولیس در سال ۱۹۷۱، نقش مهمی در تاریخ ایران بازی کرد. پرسپولیس مکانی است که با حضور بیش از ۶۰۰ مهمان خارجی، جشن های ۲ هزار و ۵۰۰ ساله ایرانی برگزار می شدند.

ما صبح روز بعد در اصفهان بیدار شدیم، شهری که پایتخت فرهنگی ایران محسوب می شود. جایی که امپراطوری صفوی بهترین مهندسان، معماران و صنعتگران خود را برای ساخت زیباترین شهر در جهان اسلام، را به آن فرستاد.

قطار هرچه به شمال ایران نزدیک تر می‌شد، ایران هم سبزتر می شد. ما در نهایت از طریق مرزهای ترکیه این کشور را به مقصد بوداپست ترک کردیم.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.