مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خوزستان:هوای خوزستان این هفته هم شرجی است

عصر جنوب: رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خوزستان گفت: با افزایش رطوبت هوا مناطق مختلف این استان تا پایان این هفته هم وضعیت شرجی را خواهد داشت.

ˈبهرام جنتیˈ اظهار کرد: بررسی وضعیت سینوپتیکی جریانات سطح زمین و میدان باد جنوبی از روز جاری در حال جایگزینی با جریانات شمالی است و از روز یکشنبه به طور تقریبی در تمام مناطق این استان حاکم و سبب حاکمیت مجدد وضعیت شرجی در خوزستان می شود.

وی افزود: در لایه میانی جو نیز زبانه پر ارتفاع جنب حاره ای تابستانی همچنان روی بخش وسیعی از کشور قابل مشاهده است.

جنتی گفت: بر این اساس در ۲۴ ساعت آینده آسمان خوزستان صاف در بخش های شرقی نیمه ابری به تدریج با افزایش رطوبت و استقرار جریان های جنوبی و مرطوب و در برخی ساعات توام با وزش باد پیش بینی می شود.

وی بیشینه دمای هوای اهواز را در ۲۴ساعت گذشته ۴۶ و کمینه آن را ۲۷

درجه سانتی گرداد بالای صفر اعلام کرد.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خوزستان ادامه داد: در ۲۴ساعت آینده هم بیشینه و کمینه دمای هوا در اهواز به ۴۵ و ۳۰درجه می رسد.

وی گرمترین نقطه خوزستان را در ۲۴ساعت گذشته ، بستان با ۴۸ درجه ، و ایذه با ۲۴ درجه سانتی گراد را خنک ترین نقطه خوزستان اعلام کرد.

جنتی اظهار کرد: از سه شنبه شب تا بعد ازظهر پنجشنبه این هفته به احتمال قوی در نواحی مرتفع شمالی و شمال شرق خوزستان بارش پراکنده همراه با رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود.

وی میزان رطوبت فعلی اهواز را ۳۸ درصد و کمترین آن را ۱۱درصد اعلام کرد و گفت: میزان شرجی تا فردا به بالای ۷۰درصد می رسد و این وضعیت تا پایان هفته ادامه دارد.

جنتی بالاترین میزان رطوبت هوا را مربوط به هندیجان با ۷۵درصد و کمترین آن را مربوط به ایذه با ۱۵درصد اعلام کرد.

 

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.