پس از دستگیری بازیکن تیم فوتبال راه آهن؛ کارت معافیت ۵۹ فوتبالیست دیگر باطل شد

عصر جنوب: بازیکن تیم فوتبال راه‌آهن در ادامه برخورد با بازیکنان متخلف در پرونده کارت پایان خدمت دستگیر شد.
حامد زمانی بازیکن تیم فوتبال راه آهن بعد از احضار به شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه (شعبه ویژه جرائم ورزشی) به اتهام جعل، صدور و استفاده از کارت پایان خدمت بازداشت شد و به زندان اوین انتقال یافت. پیش از این سعید حلافی بازیکن سابق تیم فوتبال پیکان هم به دلیل اتهام مشابه بازداشت شده بود.

کارت معافیت ۵۹ فوتبالیست باطل شد
سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی طی اطلاعیه ای آخرین وضعیت کارت های معافیت فوتبالیست ها را اعلام و تاکید کرد: ۵۹ فوتبالیستی که کارت معافیتشان باطل شده است تا پایان فصل حق بازی در لیگ های برتر و دسته یک را ندارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیروی انتظامی، در این اطلاعیه نظام وظیفه آمده است: پیرو اطلاع رسانی های قبلی سازمان وظیفه عمومی ناجا، آخرین بررسی های صورت گرفته در خصوص کارت های معافیت از خدمت برخی از فوتبالیست ها که اسامی آنان از سوی مراجع مربوط به این سازمان اعلام شده و همچنین نحوه خدمت سربازی بازیکنانی که کارت معافیتشان باطل شده، به شرح ذیل اعلام می شود:

– چند ماهی است که سازمان وظیفه عمومی ناجا موضوع رسیدگی به اصالت کارت های معافیت و پایان خدمت بازیکنان فوتبال را دردستور کار قرارداده و تا کنون تعداد ۱۱۸مورد کارت معافیت مبهم که اسامی آنان از طریق مراجع مربوط اعلام گردیده، بررسی کرده است.

– برابر بررسی های صورت پذیرفته، تاکنون کارت معافیت از خدمت ۵۹ نفر باطل و کارت معافیت و پایان خدمت ۴۲ نفراز فوتبالیست ها نیز تایید شده است.

– ۷ نفر از اسامی اعلام شده نیز مربوط به فوتبالیست ها نیست که در این زمینه موضوع از طریق مراجع مربوط در حال انجام است.

-کارت های باطل شده در زمینه معافیت های کفالت، پزشکی، ایثارگری و … بوده و همچنین دراین میان تعداد ده نفر از فوتبالیست های مذکور که دارای معافیت پزشکی بوده اند علیرغم دعوت به عمل آمده، برای مشخص شدن وضعیت معافیت خود به این سازمان مراجعه نکردند، فلذا مراتب برای تعیین تکلیف به بازپرس ویژه رسیدگی به پرونده اعلام و همچنین در خصوص عدم فعالیت ورزشی آنان با فدراسیون مربوط مکاتبه شده است.

– آن دسته از فوتبالیست ها که کارت معافیت از خدمت آنان باطل شده، سرباز غایب محسوب شده و با احتساب اضافه خدمت می بایست در یکی از یگان های تابعه نیروهای مسلح، خدمت سربازی خود را سپری کنند. همچنین پرونده معافیت های ابطال شده برای انجام رسیدگی های قانونی و تعیین تکلیف در راستای احتمال ارتکاب جرم به مراجع ذیصلاح قضایی ارسال شده است.

– فوتبالیست های مذکور در صورتیکه تا بیست و دوم بهمن ماه سال جاری برای اعزام به خدمت اقدام کنند و در تاریخ تعیین شده به خدمت اعزام شوند، اضافه خدمت اولیه آنان بخشیده می شود.

– در خصوص ادامه فعالیت ورزشی این دسته از بازیکنان، برابر تصمیم مرجع مربوط مقرر شد که فعلا تا پایان فصل حق بازی در لیگ برتر و دسته یک را ندارند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.