اجرای طرح ساماندهی مناطق جرم خیز در ۱۰ شهرستان بزرگ خوزستان

عصر جنوب: معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان با اشاره به اجرای طرح های ساماندهی مناطق آلوده و جرم خیز به ویژه در بخش سرقتهای خرد، گفت: ۱۰ شهرستان بزرگ استان از جمله اهواز، آبادان، دزفول و ماهشهر که بیشترین چالش ها را در این زمینه دارند، شناسایی شده و تحت پوشش عملیات پی در پی قرار گرفته اند.

سرهنگ رحمان موسوی با بیان این که عمده جرایمی که در استان خوزستان اتفاق می افتد از نوع سرقت های خرد به خصوص سرقت محتویات درون خودروهاست، اظهار کرد: سرقت های خرد عمدتا از ناحیه افراد معتاد صورت می گیرد که برای تهیه پول مواد مورد نیاز خود دست به سرقت می زنند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای ساماندهی و پیشگیری از وقوع این گونه سرقتها، ادامه داد: در اقدامات پیشگیرانه در حوزه ایجابی، آموزش های لازم را به مالکان خودروها ارایه داده ایم و ضروری است مالکان خودرو نیز اشیای قیمتی خود را در خودرو نگه ندارند. بعضا افراد معتاد از یک عینک آفتابی ارزان قیمت در خودرو هم نمی گذرد و برای تهیه پول مواد، اقدام شکستن شیشه کرده و به محتویات داخل خودرو دستبرد می زند.

معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان گفت: در حوزه مقابله با جرایم نیز با همکاری مقامات قضایی، عوامل جرم در انواع مختلف سرقت، شناسایی و دستگیر می شوند. در این بخش، محله های هدف شناسایی و معتادان و خرده فروشان مواد مخدر و حتی کسانی که اقدام به تشکیل کمپین های خصوصی خرید و فروش و توزیع مواد مخدر می کنند، جمع آوری می شوند.

موسوی افزود: به منظور ساماندهی مناطق آلوده و جرم خیز به خصوص در بحث سرقت های خرد، ۱۰ شهرستان بزرگ استان از جمله اهواز، آبادان، دزفول و ماهشهر که بیشترین چالش ها را در این زمینه دارند، شناسایی شده و تحت پوشش عملیات پی در پی قرار گرفته اند.

وی اظهار کرد: عملیات مقابله و شناسایی با عوامل جرم همچنان در این مناطق با جدیت بیشتری ادامه دارد. در این عملیات کشفیات بسیار خوبی حاصل شد که بعضا به پلمپ اماکن تجاری و مسکونی هم منجر شد.

وی بیان کرد: این عملیات در سراسر استان خوزستان انجام می شود ولی شهرستان های بزرگ در اولویت قرار دارند.

معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان گفت: حدود سه ماه پیش قرارگاه مبارزه با سرقت و پیشگیری از سرقت در استان خوزستان راه اندازی شد. تحت پوشش این قرارگاه مدیریت دستگاه های اجرایی نیروی انتظامی رصد می شود و همچنین انواع سرقت ها، دستگیری ها و اقدامات نیروی پلیس از سوی این قرارگاه مورد ارزیابی قرار می گیرد.

موسوی عنوان کرد: اقدامات این قرارگاه و با تلاش همه جانبه ماموران نیروی انتظامی اموال مالباختگان در صورت کشف، در اسرع وقت به مالباختگان عودت داده می شود و این یکی از مزیت های اقدامات قرارگاه مبارزه با سرقت و پیشگیری از سرقت در استان است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.