تبیین اقدامات فرهنگی شهرداری آبادان با ۹ محوریت

عصر جنوب: معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری آبادان گفت: با توجه به برگزاری جلسات منظم و پیاپی با اهالی فرهنگ و هنر شهر، برنامه‌ریزی کارهای فرهنگی با ۹ محوریت تبیین شد.

 

حمید بحرینی از مباحث خانواده، سلامت جامعه به لحاظ اجتماعی و بهداشت روانی، ترویج و اشاعه فرهنگ تفریح و تفرج سالم، رسانه و تاثیر آن در مباحث فرهنگی برای پیشبرد اهداف فرهنگی و ماهیت رسانه، فرهنگ مطالعه و کتاب و کتابخوانی، برنامه‌ریزی در زمینه ورزش‌های همگانی با رویکرد خانواده و نشاط اجتماعی، فرهنگ شهروندی، فرهنگ مهدویت و ظهور و قرآن به عنوان محورهای یاد شده نام برد.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان «سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» اظهار کرد: موضوع جریان‌سازی فرهنگی با همراهی و همکاری گروه‌های فرهنگی و هنری شهر مدنظر است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری آبادان افزود: از رسانه‌ها می‌خواهیم تا برنامه‌ها را زیر ذره‌بین برده و نقاط ضعف و قوت را به ما بگویند، انتظار می‌رود تا انتقادات منطبق با اصول فرهنگی و منصفانه باشد.

* اجرای برنامه‌های فصلی و مناسبتی

بحرینی با اشاره بر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در محورهای یاد شده تصریح کرد: اجرای برنامه‌های فصلی و مناسبتی نیز در دستور کار این معاونت قرار دارد.

این مسئول فرهنگی با بیان اینکه وجود زیرساخت‌های سخت‌افزاری فرهنگی است یادآور شد: ساخت فرهنگسرا، خانه‌های فرهنگ و شهروند، کتابخانه‌های تخصصی کودک و نوجوان، پارک تخصصی کودک و پارک بانوان از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده و قابل اجرا در آبادان به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در مقوله فرهنگ شهروندی آنچه آسیب‌شناسی شده مقوله استفاده درست از فضای سبز، مبلمان شهری، موضوع پسماندها و زباله، فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، حقوق همسایه، مسئولیت پذیری شهروندان و احترام به قانون است که شیوه‌های درست استفاده و برخورد با این مقوله‌ها به همگان آموزش داده می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری آبادان با اشاره به اعلام آمارهایی از سوی مراجع مرتبط در زمینه ازدواج و طلاق اظهار کرد: با توجه به بررسی‌های انجام شده در زمینه محتوای برنامه‌های قابل اجرا، برنامه‌های مستمر و سالانه‌ای را با توجه به موضوعات مختلف برگزار خواهیم کرد.

بحرینی تصریح کرد: در تلاش هستیم تا از متمم بودجه بتوانیم مقادیری اعتبار را به بودجه فرهنگی شهرداری بیفزاییم تا بتوانیم امور مرتبط را به نحو مطلوبی به انجام برسانیم.

* تعامل سازنده با استعدادهای فرهنگی، هنری و ورزشی شهر

این مسئول یادآور شد: یکی از رویکردهای ما در بحث فرهنگی، تعامل سازنده با استعدادهای فرهنگی، هنری و ورزشی شهر است.

وی ادامه داد: این کار در راستای جلب حمایت‌های ارگان‌ها و نهادهای شهری از اهالی فرهنگ، هنر و ورزش انجام می‌گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری آبادان در پایان گفت: انتظار می‌رود تا اهالی هنر، فرهنگ و ورزش به نحو شایسته‌سالار کارها را به پیش ببرند.


مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.