آیین گرامیداشت شهدای سینما رکس آبادان برگزار شد

عصر جنوب: به همت معاونت فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری آبادان، آیین گرامیداشت شهدای سینما رکس بر مزار این شهدا در محل بهشت رضا آبادان برگزار شد.

به همت معاونت فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری آبادان بعد از ظهر امروز آیین گرامیداشت شهدای سینما رکس بر مزار این شهدا در محل بهشت رضای آبادان برگزار شد.

در این آیین جمع کثیری از شهروندان، خانواده‌های داغدار شهدای سینما رکس و برخی از مسئولان شهری حضور داشتند.

آیین گرامیداشت شهدای سینما رکس آبادان که با طرحی از «ندا اعتمادی‌کیا» از هنرمندان زن آبادانی و برنامه‌ریزی و اجرای معاونت فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری آبادان به اجرا درآمد، با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد و با مجری‌گری «عبدالرضا نصاری» از مجریان صدا و سیمای مرکز آبادان و با همراهی گروه موزیک پایگاه دریایی خرمشهر، مداحی و شروه خوانی (نوعی از مرثیه‌خوانی که به آن فایز نیز گفته می‌شود)، اجرای تواشیح توسط گروه بین‌المللی باقرالعلوم (ع) و اجرای نمایش ادامه یافت.

شرکت‌کنندگان در این آیین سپس با حضور بر سر مزار و یادمان شهدای سینما رکس به غبارروبی، گل‌افشانی، روشن کردن شمع و قرائت فاتحه بر روح طیبه این شهدا پرداختند.

حضور برخی از خانواده‌های داغدار شهدای سینما رکس حال و هوایی معنوی‌تر به این آیین بخشیده بود.

اجرای نمایش «با من فریاد بزن» کاری از گروه نمایش «باران» و مونولوگ با عنوان «سینما یخی» با اجرای بهنام کاوه از هنرمندان آبادانی از دیگر برنامه‌های این آیین بود که با تشویق‌های مکرر مردم همراه شد.

در پایان این آیین مردم آبادانی در دست‌نوشته‌هایی این‌گونه خواسته خود را از مسئولان کشور به ویژه مجلس شورای اسلامی و شورای عالی فرهنگی مطالبه کردند: «سینما رکس به تقویم ملی برگردد».

عدم حضور برخی از مسئولان شهری که به وضوح در این آیین مردمی احساس می‌شد، دل هر شهروند آبادانی را به درد آورده بود و همه می‌پرسیدند: «پس مسئولان کجایند؟» اما این روند سبب نشد تا مردم همچون سال‌های گذشته از شرکت در این آیین و ابراز همدردی و همراهی با خانواده‌های داغدار این شهدا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنها خود را به این مراسم نرسانند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در حادثه آتش‌سوزی سینما رکس آبادان در ۲۸ مرداد ماه سال ۵۷، ۳۷۷ نفر سوختند و بسیاری از رسانه‌های دیداری، شنیداری و روزنامه‌های داخلی و خارجی تیتر خود را اینچنین انتخاب کردند: «۳۷۷ نفر در حریق سینما رکس آبادان زغال شدند».

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.