گفتگوی تلفنی اشرف زی با روحانی

عصر جنوب: طی تماسی تلفنی روسای جمهورری اسلامی ایران و افغانستان بر تداوم دوستی میان مردم دو کشور و حسن همجواری تاکید کردند.
به گزارش عصر جنوب، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، روحانی با بیان رضایت ملت ایران از تشکیل دولت وحدت ملی در کشور همسایه، خواستار تداوم تعهد دو جناح انتخاباتی به یکپارچگی کشور و اقدام در تامین منافع مردم افغانستان شد.
رییس جمهور کشورمان با بیان مخالفت کشورمان با امضای توافق امنیتی، و ذکر این نکته که در هر اقدامی باید منافع مردم در اولویت باشد؛ امنیت را اولین ضرورت دولت وحدت ملی افغانستان برشمرد و گفت: همکاری های منطقه ای اصلی ترین راه مقابله با تروریسم وافراط گری های قومی و مذهبی است.
دکتر روحانی با بیان ارتباطات عمیق میان مردم دو کشور، اظهار امیدواری کرد تعاملات با دیگر کشورها به روابط خوب فی مابین و تداوم دوستی ها لطمه نزند.
روحانی اظهار داشت: تحرکات یکجانبه در حوزه های زیست محیطی می تواند روابط خوب دو کشور را دستخوش مشکلات نماید.
دکتر حسن روحانی در خاتمه برای دولت و ملت دوست و برادر افغانستان آرزوی توفیق و ثبات و امنیت کرد.
احمد غنی اشرف زی رییس جمهور افغانستان نیز در این تماس تلفنی با طرح مسئله امضای توافق امنیتی اظهار کرد: مطمئن باشید هرگونه توافق افغانستان با دیگر کشورها به هیچ عنوان علیه ایران و یا به ضرر ملت شما نخواهد بود.
اشرف زی گفت: همانطور که مطرح کردید افراط گری و تروریسم بسیار مهم بوده و باید با کمک همدیگر و دیگر کشورها بر علیه آن اقدام کنیم.
رییس جمهور افغانستان در پایان اذعان کرد: ما دولت وحدت ملی را ادامه خواهیم داد تا ثبات در افغانستان برقرار شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.