آمادگی کامل اندیمشک در صورت وقوع خطرات احتمالی

عصر جنوب :  پس از وقوع زلزله های متعدد با مرکزیت شهر مورموی ایلام و حسینیه ی اندیمشک و نگرانی مردمی در این مناطق مسئولین شهری و محلی ضمن دعوت مردم اعلام نموده اند تمام نهاد های اجرایی در جهت جلوگیری از اسیب های احتمالی در آمادگی کامل به سر میبرند و از همه ی مردم دعوت میشود با رعایت نکات ایمنی خود را از حوادث احتمالی مصون دارند .

آمادگی کامل هلال احمر اندیمشک

قلاوند ریئس هال احمر اندیمشک  گفت : با احتساب مجموع پیش لرزه ها و پس لرزه ها حدود ۲۶ بار لرزش داشته ایم که قوی ترین آن ۶/۲ ریشتر و ضعیف ترین آن ۳/۲ بوده که البته در میان این آمارها حتی ۵/۶ و۴/۸ ریشتر هم به چشم می خورد.
وی افزود : جمعیت هلال احمر اندیمشک از پتانسیل خوبی برای خود شهرستان برخوردار است ولی شرایط و فضایی که ما داریم قطعاً این نیست که اگر اتفاقی به وسعت شهرستان اندیمشک رخ دهد صرفاً خود جمعیت هلال احمر اندیمشک بتواند پشتیبانی کند. ما در یک حد مشخصی می توانیم به شهر و تعدادی از مردم خدمت رسانی کنیم اما در عین حال، شعبه های معینی داریم که شهرهای همجوار هستند و در صورت نیاز، آن ها به ما کمک خواهند کرد. در نهایت اگر عمق حادثه بیشتر باشد همانگونه که ما اکنون داریم شهر «مورموری» را پشتیبانی می کنیم شهرستان های دزفول، شوش، شوشتر و یا اهواز به کمک ما خواهند آمد. به هرحال ما ظرفیت خوبی را در شهرستان داریم ولی از لحاظ تجهیزات نیازمند این هستیم که تجهیزاتمان بیشتر و به روزتر باشد.
وی در ادامه گفت و گوی خود با اریترین ادامه داد : با توجه به وقوع زلزله در شهرستان، رئیس جمعیت هلال احمر اندیمشک تمامی نجاتگران و امدادگران این جمعیت را در حالت آماده باش کامل قرار داد.
هم اکنون تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر اندیمشک متشکل از ۳۳ نجاتگر ورزیده و متخصص به صورت آماده باش کامل با تمامی امکانات در محل این جمعیت حضور دارند.

تشکیل ستاد مدیریت بحران به ریاست فرماندار

به دنبال وقوع زلزله زمین لرزه ۶/۱ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در در ۱۰۰ کیلومتری غرب اندیمشک در شهر مورموری استان ایلام که امواج آن در اندیمشک نیز احساس شد، ستاد مدیریت بحران به ریاست مهندس گودرزی فرماندار شهرستان تشکیل جلسه داد.
در این نشست که بیش از ۳ ساعت به طول انجامید فرماندار و اعضای ستاد بحران، به بررسی میزان خسارات احتمالی و و اندیشیدن تمهیدات لازم برای کاهش آسیب های این بلیه طبیعی پرداختند.
مهندس گودرزی در این رابطه گفت: همه دستگاه‌های خدماتی و امدادی در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند و در صورت بروز هرگونه حادثه بلافاصله وارد عمل خواهند شد.
وی با بیان اینکه تاکنون از خسارات احتمالی در این شهرستان گزارشی دریافت نشده افزود: در پی وقوع این زلزله که تکان‌های شدیدی به دنبال داشت و باعث وحشت مردم شد بلافاصله ستاد مدیریت بحران در این فرمانداری تشکیل شد و میزان آمادگی نهادها و ارگان های مختلف مورد ارزیابی قرار گرفت که خوشبختانه در حال حاضر همه دستگاه‌ها در حالت آماده باش کامل به سر می‌برند و شرایط در حالت عادی است.

زلزله به ستاد مدیریت بحران هم رسید!

وقوع یک پس لرزه، نشست ستاد مدیریت بحران را تحت الشعاع قرار داد.
در حالی که اعضای ستاد مدیریت بحران به ریاست مهندس گودرزی در طبقۀ فوقانی فرمانداری حال رایزنی و تبادل نظر پیرامون زمین لرزۀ بامداد امروز شهرستان بودند وقوع یک پس لرزه در ساعت ۵۵ / ۹ حضار را مجبور به ترک سالن کرد.
پس از این مسئله جلسه ستاد بحران به سالن همایشهای فرمانداری واقع در طبقۀ همکف منتقل و پیگیری شد.

برپایی کمپ های اسکان اضطراری در اندیمشک

جمعیت هلال احمر شهرستان کمپ هایی را با همکاری ادارات ورزش و جوانان و آموزش و پرورش جهت اسکان شهروندان در ورزشگاه های شهید سروندی و کارگران و نیز مدرسه عفاف در کوی نیرو برپا کرده است.
به گفتۀ رئیس این جمعیت، در هر کدام از این کمپ ها و در مرحلۀ نخست تعداد ۵۰ چادر پرپا می شود که در صورت نیاز و افزایش نفرات این تعداد قابل افزایش خواهد بود.
قلاوند افزود: ۲ مکان دیگر – پارک حاجیپور در کوی شهدا و پارک لاله در کوی لور – را هم برای اسکان اضطراری در نظر گرفته ایم که در صورت لزوم در آن مکان ها نیز اقدام به پرپایی چادر خواهیم کرد.
گفتنی است حجت الاسلام خدامی – امام جمعۀ شهرستان، مهندس گودرزی – فرماندار و تنی چند از مسئولان از روند تکمیل کمپ های اسکان در ورزشگاه شهید سروندی دیدن کردند.

محمولۀ کمک های هلال احمر اندیمشک در راه ایلام

به منظور یاری رسانی به هموطنان زلزله زده در منطقۀ مورموری استان ایلام محموله ای شامل آب، مواد غذایی و ملزومات دیگر به این منطقه فرستاده شد.
بنابر اعلام هلال احمر شهرستان، این محموله شامل ۱۰هزار بطری یک و نیم لیتری آب معدنی، ۶هزار و ۷۰۰ قوطی انواع کنسرو، ۱۰۰ تخته چادر، ۴۰۰ تخته پتو و ۲۰۰ تخته موکت می باشد که توسط ۲ دستگاه کامیون به مقصد استان ایلام بارگیری و فرستاده شده است.

اندیمشک در مسیر زلزله

پس از زلزلله های متعدد و زمین لرزهای پی در پی مورموری ایلام و حسینیه ی اندیمشک هنوز ادامه دارد و طبق اعلام سازمان لرزه نگاری کشور تا به حال این منطقه نزدیک به یکصد مرتبه لرزیده است که این امر هوشیاری مردم در مواجه با خطارات احتمالی و حسن نظر و توجه مطلوب مسئولین شهری و استانی را به خود می طلبد .

اندیمشک مقاوم است

پس از وقوع زلزله های متعدد و گزارش های حاصله حاکی از کراجعت شبانه ی مردم اندیمشک به فضاهای عمومی و بیرون از ساختار اجری حکایت دارد . اما با طی شدن ساعات شب زندگی عادی به شهر بازگشته است مردم اندیمشک همچون دوران مظلومانه ی خود در هشت سال جنگ تحمیلی با لبخند خویش و تلاوت قران کریم زمین را به آرامش دعوت می کنند .

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.