فرماندار ویژه آبادان: منطقه آزاد اروند تاثیر بسزایی بر زندگی مردم آبادان و خرمشهر گذاشته است

عصر جنوب: فرماندار ویژه آبادان و معاون استاندار خوزستان گفت : منطقه آزاد اروند تاثیر بسزایی بر زندگی مردم آبادان و خرمشهر گذاشته است و مناطقی که جزو منطقه آزاد قرار ندارند باید هر چه سریعتر در محدوده منطقه آزاد قرار گیرند.

عزیز اله شهبازی جمعه شب در گفتگو با ایرنا اظهار کرد : در حال حاضر دو شهر و ۶۰ روستای آبادان خارج از منطقه آزاد هستند که در تلاشیم آنها نیز به منطقه آزاد اروند ملحق شوند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰۰ هزار نفر در حال حاضر زیر پوشش منطقه آزاد اروند قرار دارد گفت : هدف از ایجاد منطقه آزاد بهبود وضعیت معیشتی مردم است که ما نیز تلاش خواهیم کرد تا سطح معیشت مردم منطقه را از طریق این منطقه آزاد بالا ببریم.

معاون استاندار خوزستان در پاسخ به اظهار نظر مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند مبنی بر اینکه تمام ادارات آبادان و خرمشهر زیر نظر مدیریت منطقه آزاد اروند قرار خواهند گرفت گفت: در حال حاضر تمام مناطق آبادان و خرمشهر جزو منطقه آزاد نیستند بطوریکه دو شهر اروند و چوئبده و حدود ۶۰ روستا خارج از منطقه آزاد هستند .

شهبازی با اظهار بی اطلاعی نسبت به ادارات مناطق یاد شده که خارج از منطقه هستند گفت : قانون تقسیمات کشوری از قانونی که مسوولان منطقه آزاد اروند می گویند بالاتر است.

فرماندار آبادان افزود : فارغ از هر گونه اظهار نظر در این باره باید اذعان کرد که همه ما در جمهوری اسلامی قرار داریم و جدا از مسائل ساختاری ، آماده هستیم منطقه آزاد را در انجام ماموریت های اساسی مثل تولید شغل و اشتغال که به عهده دارد کمک کنیم.

وی افزود: برابر ماده ۱۱۲ قانون که منطقه آزاد به آن استناد می کند نهادهای حاکمیتی، امنیتی و دفاعی خارج از این موضوع هستند اما ما با منطقه آزاد هماهنگ هستیم.

وی گفت بیان این مشکلات فقط ساختاری است و این مشکل ساختاری اولویت اول ما نیست چرا که اولویت اول ما انجام ماموریت هایمان برای مردم رنج کشیده آبادان و خرمشهر است.

فرماندار ویژه آبادان در خصوص آخرین وضعیت حصارکشی منطقه آزاد اروند هم اظهار داشت:نقشه حصارکشی آماده شده است بطوریکه این منطقه ۳۴ هزار کیلومترمربع وسعت دارد و قراردادی هم بسته شده است.

معاون استاندارخوزستان تاکید کرد:تصمیم هایی که استاندار برای مردم خوزستان می گیرد واقعا قهرمانانه و ایثارگرانه است و بحث تردد خودروهای پلاک اروند در سرتاسر خوزستان یک نمونه آن است.


 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.